
În ianuarie 2017, cel mai mare investitor în publicitate la România TV a fost compania Studio Moderna (teleshopping), care a consumat 1.402 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Este singurul client care a acumulat un volum de audiență mai mare de 1.000 GRP’30 target comercial.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Printre marii investitori în calupurile de la România TV se numără: Reckitt Benckiser, Zdrovit (suplimente alimentare), Crist-Tim, Unilever, Sanofi, Terapia și Procter & Gamble. Mari investitori sunt și portaluri de pariuri sportive. Se constată că operatorii de telefonie mobilă lipsesc din calupurile publicitare.
Trebuie precizat faptul că, de obicei, ianuarie este o „lună moartă”, adică nivelul investițiilor publictare este la cel mai redus nivel din cursul unui an, din cauza sezonalității. Volumele de audiență livrate de România TV sunt specifice acestei luni, dar sunt cele mai mari de pe nișa televiziunilor de știri.
România TV a livrat în ianuarie 2017 un volum total de audiență de 12.412 GRP’30 pe targetul comercial.
„Forbes România” prezintă lista primelor 24 de companii ale căror campanii publicitare au acumulat cele mai mari volume de audiență pe România TV.
În ianarie 2017, la nivel național, în prime time, România TV a avut un record de audiență de 574.000 de telespectatori pe minut, în creștere cu 94.000 de persoane față de decembrie 2016 și cu 180.000 mai mulți privitori față de ianuarie 2016. Ratingul general din ianuarie 2017 este cele mai mare de pe nișa televiziunilor de știri.
Telespectatorii din prime time ai televiziunii lui Sebastian Ghiță au vârste ridicate. În fapt, este televiziunea de știri cu cei mai bătrâni telespectatori: circa 47,7% din audiență este formată din persoane cu vârste de peste 65 de ani. Mai mult de trei sferturi din audiență (76,5%) are vârste de peste 55 de ani.
De asemenea, persoanele cu educație primară sunt în proporție de 23,7%, cea mai mare cifră procentuală de pe segmentul știrilor TV. Publicul feminin este mai interesat de România decât cel masculin: 52,1%, respectiv 47,9%.