Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Sănătate |
|

România, te-ai spălat azi pe dinți? Zâmbește!

GSK Consumer Healthcare lansează cea de-a V-a ediție a campaniei „Zâmbește România”, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Orale (20 martie).
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Campania este susținută de brandurile Aquafresh, Sensodyne, Parodontax și Corega și are ca obiectiv oferirea de soluții și programe educaționale în vederea îmbunătățirii sănătății orale în rândul populației din România.

Helen Tomlinson, GSK Consumer Healthcare

„Suntem mândri să lansăm campania Zâmbește România pentru al V-lea an consecutiv, construind pe bazele solide ale activităților din ultimii ani”, a declarat Helen Tomlinson (foto), General Manager GSK Consumer Healthcare, România și Balcani. „Studiile arată că eforturile noastre de a le reaminti oamenilor că igiena orală este importantă pentru sănătatea lor au avut efect, cu atât mai mult cu cât oamenii își schimbă obiceiurile zilnice foarte greu. Acest lucru ne încurajează să continuăm investiția în programe de educare, precum și să oferim soluții variate pentru consumatorii români care să îi ajute în îmbunătățirea calității vieții.”

Evoluția sănătății orale la români

Un studiu  realizat anul acesta în rândul consumatorilor arată că 72% dintre români au probleme dentare. Deși alarmantă, această valoare arată o îmbunătățire substanțială față de 2012, anul lansării campaniei „Zâmbește România”, când 80% dintre respondenți  au declarat că au astfel de probleme.

Dacă în 2012, 71% dintre români aveau carii, în prezent numărul acestora a scăzut 19 puncte procentuale.

În această perioadă, consumul de pastă de dinți  a crescut de la 1 tub pe an de persoană în 2012, la 1,5 tuburi de persoană în 2015 (unitățile vândute măsurate în bucăți au crescut cu 5%, iar unitățile vândute măsurate în litri au crescut cu 9%, consumatorii fiind orientați mai degrabă spre achiziționarea unei cantități mai mari de pastă de dinți).

Creșterea este și mai accentuată în 2015 în categoriile de paste de dinți specializate față de 2012. În cazul pastelor de dinți pentru sensibilitate dentară s-au vândut cu 23% mai multe unități, iar în cazul pastelor de dinți pentru îngrijirea gingiilor/sângerărilor gingivale cu 65% mai mult. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de segmentul pastei de dinți pentru copii – cu 80% mai multe unități vândute – un indicator al faptului că părinții acordă o importanță tot mai mare igienei orale a copiilor, încă de la vârste mici.

2 (2)

În mod similar, românii încep să își schimbe mai des periuța de dinți: dacă în 2012 consumul mediu pe țară era de o periuță de dinți la 2 ani, de persoană, iar în 2015 frecvența de schimbare a periuței s-a îmbunătățit la 1,5 ani, încă la foarte mare distanță de media de schimbare din Germania, de exemplu, care este o periuță la fiecare 3 luni, așa cum recomandă și medicii dentiști.

Pe de altă parte, însă, tendințele încurajatoare menționate mai sus sunt contrabalansate de o tendință crescătoare de evitare a vizitelor la medicul dentist – numărul românilor care nu au fost la dentist în ultimul an a crescut de la 49% în 2012 la 54% în 2016, și tot cu cinci puncte procentuale a crescut și numărul celor care ajung la medicul dentist numai când au probleme.

Acest lucru semnalează o atenție scăzută a oamenilor pentru comportamentul preventiv în sănătate, medicii dentiști recomandând controale stomatologice regulate în fiecare an.

Numărul persoanelor care amână tratamentul stomatologic din motive financiare a scăzut în 2016 cu zece puncte procentuale, la 54%, comparativ cu 64% în anul 2012.

În cadrul campaniei din 2016, Căpitanul Aquafresh, personajul principal al campaniei „Zâmbește România” 2016, va recruta 50.000 de agenți 00Carii – consumatori de toate vârstele care își propun să urmeze cei trei pași ai îngrijirii orale:

– Se spală pe dinți de două ori pe zi.

– Merg la medicul dentist în mod regulat.

– Adoptă o dietă sănătoasă și echilibrată.

3

În cadrul campaniei, GSK Consumer Healthcare va pune mai mult accent pe interacțiunea directă cu cât mai mulți oameni de toate vârstele și le va oferi acestora informații utile, într-un format inovator.

–  Copiii și fanii benzilor desenate vor afla mai multe despre importanța igienei orale cu ajutorul revistei „Căpitanul Aquafresh și Agenții 00Carii în misiunea Zâmbește România”, care va urmări aventurile acestora pe parcursul a 3 episoade. Copiii vor putea descărca fiecare nou episod de pe site-ul campaniei www.zambesteromania.ro pentru a avea o colecție completă.

–  Programul educațional în școli prin care țintim să educăm alți 10.000 copii cu privire la bunele practici în îngrijirea orală și comportamentul preventiv în sănătate.

– Caravana Zâmbește România se va desfășura, în mai multe orașe din țară, aducându-le oamenilor programul Rabla pentru periuța ta și oferindu-le posibilitatea de a-și înlocui periuțele uzate în cadrul programului, dar și informații utile și personalizate pe afecțiuni specifice de igienă orală. O soluție integrată, creată ca răspuns la nevoile consumatorilor, așa cum le-am observat de-a lungul anilor.

– Parteneriatul cu Salvați Copiii va continua și anul acesta, astfel că GSK Consumer Healthcare va dona 1% din vânzarea produselor de igienă orală Aquafresh®, Sensodyne® și parodontax® din luna iunie 2016 către organizație. Fondurile obținute astfel vor fi folosite pentru efectuarea unor tratamente stomatologice pentru copii din familii sărace, din comunități dezavantajate ale României.

– Peste 1.500 de medici dentiști oferă și anul acesta consultații stomatologice și detartraje gratuite în cabinete stomatologice din întreaga țară. Oricine își poate efectua o programare într-unul dintre aceste cabinete, pe site-ul www.zambesteromania.ro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii