Cautare




, Contributor

CEO Psihoselect

Opinii |
|

România reinventată – organizație cu organizație

Lumea se schimbă într-un ritm mai accelerat decât ne-am fi putut imagina și avem nevoie să ne reinventăm, să acceptăm schimbările ca o formă naturală de exprimare a realității curente.
Claudia Indreica RBL Cluj conference

Uneori suntem tributari istoricului nostru comportamental și interpretărilor pe care le-am avut dintotdeauna. Suntem obișnuiți cu un mediu punitiv, mai mult decât cu unul motivațional, căutăm vinovați, nu căutăm soluții. Dar acest tablou are un sfârșit și se întâmplă în fiecare zi, câte puțin.

Ce comunicăm în mediul de business?

Cel mai apropiat este mediul de business, organizațiile care anterior își defineau misiunea si viziunea strict legată de profit, azi își caută noi surse de inspirație. Atunci când singura variabilă constantă în comunicarea companiilor este marja profitului, rezonăm doar cu acei oameni care au obiective strict legate de venitul financiar. Văd acest lucru în fiecare proces de recrutare pe care îl fac pentru manageri.

Dacă compania cere doar profit, oamenii din interior rezonează doar atunci când vorbim de salarii si bonusuri. Dacă compania comunică o perspectivă mai largă a dezvoltării sale, în care face referire la oamenii din echipă, la inovația pe care o aduc în industria din care activează, la impactul asupra comunității prin acțiunile sale, rezultatul este cu totul diferit, iar profitul devine o consecință naturală.

Tot mai multe companii din România sunt conștiente de acest lucru pentru că până în 2025, 75 %  din capitalul uman activ pe piața forței de muncă va fi alcătuit din generația Millenials (conform Deloitte – Millenials Survey, 2014 ). Vorbim de generația – digital natives, generația cu valori bine definite, cu cerințe percepute uneori ca exagerate, dar care își fac simțită prezența prin acțiuni de voluntariat, fiind obișnuiți să ”lupte” pentru o cauză în care cred!

Educația – între schimbări și conservatorism

Presiunea cea mai mare pe care o simțim în sistemul educațional, focusat în special pe conservarea sa, mai mult decât pe schimbarea și adaptarea la cerințele noilor beneficiari. Avem în școli, licee și universități generația Z, și o mică parte din generația Millenials. Formatorii din aceste instituții sunt prinși între acțiuni birocratice, numiri politice, doritori de reformă și schimbare sau conservatori până la epuizare.

Avem nevoie de autonomie în educație și de flexibilitate și de independența față de mediul politic. Schimbările în educație necesită consecvență în aplicarea lor, nu schimbări la fiecare numire a unui nou ministru al educației. Altfel, avem doar schimbări fără rezultate urmărite și cuantificate.

Mircea Miclea menționa într-o declarație recentă: „Oamenii cer libertatea, dar o suportă foarte greu fiindcă atunci când ești liber trebuie să ai responsabilitatea deciziilor.” Atunci, cred că ar fi bine să ne asumăm responsabilitatea deciziilor, să nu mai contribuim la menținerea unei culturi a amenințărilor, a lipsei de transparență și a criticilor. Acest lucru îl facem în domeniul educațional, business, administrativ și societatea civilă.

Cum facem asta?

Romanian Business Leaders este parte a unui astfel de proces prin proiectele si evenimentele organizate. În cadrul celei de-a treia ediție a conferinței RBL Cluj – „Coopetition: colaborare și competiție”, care va avea loc în 23 octombrie, la Cluj-Napoca, vom aborda în panelul “Reinventarea organizațiilor” modul în care vedem România și organizațiile ei din educație, administrație și business. Soluțiile le generăm împreună cu invitații noștri:

Dan Bucșa – economist șef Europa de Est la Unicredit – expunerea lui la realitatea a 15 tari, ne aduce un input valoros a ceea ce înseamnă România ca organizație, dar și industriile prin comparație, trendurile din zonă și perspectivele pentru următorii ani.

Vlad Mareș – profesor de economie, la INSEAD –  scoală de afaceri activă de 60 de ani în formarea oamenilor de business, având sediul în Franța și filiale în Singapore și AbuDhabi. Vlad s-a remarcat printr-o topică foarte actuală “Games and Economic Behavior” în lucrări și prezentări în evenimente de business. Munca lui este mult relaționată cu politicile privind competiția, antitrust și market design.

Ioan Popa – primarul orașului Reșita, unul dintre puținii oameni care au trecut din antreprenoriat în administrație. După 25 de ani de succes, vinde compania Monte Banato – având o cotă de piață de 20%, și trece în tabăra celor care reformează administrația locală, devenind primarul orașului Reșița.

Mai multe despre Conferința RBL Cluj puteți vedea pe rbls.ro.

http://www.rbls.ro/event/conferinta-romanian-business-leaders-cluj/

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii