Cautare




, Contributor

Analize |
|

România, printre statele membre UE cu cea mai mare creștere a shopping-ului online

Realizarea cumpărăturilor online a devenit, în ultima perioadă, un „must have” în multe state membre ale Uniunii Europene, astfel că se poate vorbi despre faptul că acest segment, al „shopping-ului online” se află într-o continuă ascensiune.
Summer,Beach,Holiday,Online,Shopping,Concept

Conform unui raport realizat de Oficiul European de Statistică (Eurostat), în ultimii cinci ani cea mai mare creștere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în România (27 puncte procentuale – pp), tara noastră este urmată de state precum, Cehia și Croația (ambele cu 25 pp) și Ungaria (23 pp).

În condițiile în care cumpărăturile clasice sunt afectate de restricțiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus, iar preferințele și obiceiurile consumatorilor se schimbă, comerțul electronic își va continua expansiunea, estimează Eurostat.

Iar această afirmație este susținută de cifrele înregistrate în ultima perioadă. Conform acestora, la nivelul UE, 89% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani au folosit internetul în 2020, din care 72% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu.

Achizițiile online au crescut cu patru puncte procentuale în 2020 față de 2019 (68% din utilizatorii de internet) și cu zece puncte procentuale față de 2015 (62%).

În 2020, campionii achizițiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (91%), Danemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) și Irlanda (81%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (42%) și România (45%).

Printre cele mai frecvente achiziții online s-au numărat: articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentație sportivă), încălțăminte și accesorii (comandate de 64% din cumpărătorii online), filme sau seriale prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (32%), livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (29%), mobilă, accesorii pentru locuință și produse de grădinărit (28%), cosmetice (27%), cărți printate, reviste sau ziare (27%).

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii