Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

România ocupă locul 50 în lume în privința gradului de conexiune a populației cu mediul digital

Compania de cercetare GfK a realizat GfK Connected Consumer Index, un clasament realizat în 78 de țări și opt regiuni ale lumii care oferă o comparație rapidă și directă asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populație analizată.
internet

Indicatorul prezintă țările cu cei mai conectați consumatori la lumea digitală, atât în total, cât și detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), împreună cu tendințele din ultimii cinci ani.

Acesta permite companiilor să compare gradul de conectivitate pentru fiecare țară sau regiune de interes, pentru a identifica oportunități de piață în diferite industrii – de la evoluții ale vânzărilor de dispozitive digitale și ale consumului de conținut până la extinderea tehnologiei în domeniul sănătății și media.

Top zece cele mai „conectate” națiuni

Clasamentul GfK Connected Consumer Index din ultimii doi ani, arată că Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant primele două poziții printre cele mai bine conectate națiuni din lume.

Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, sărind de pe locul al optulea în 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an. Pe următoarele locuri se plasează Norvegia, Germania, Arabia Saudită, Marea Britanie, Elveția, Danemarca și Suedia.

România ocupă locul 50, în creștere cu trei poziții față de 2015

Țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine stă Cehia, urmată de Slovenia și Polonia, iar cel mai puțin conectate țări sunt România, Serbia și Ucraina.

România, Slovacia și Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte trei poziții.

Kevin Walsh, director Tendințe și prognoze GfK, a declarat: „Observăm unele macro-tendințe în ceea ce privește gradul de conectivitate în toate țările. Pentru piețele în plină dezvoltare, în special din Orientul Mijlociu, Africa și APAC, tendința dominantă rămâne adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv – și de multe ori primul – pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca această tendință să rămână dominantă pentru următorii doi-trei ani, atâta vreme cât, odată cu reducerile de preț, peste că un miliard de consumatori își vor putea permite să se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima dată.”

În piețele dezvoltate – în primul rând Europa de Vest și America de Nord – motoarele de creștere au trecut deja la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii. Wearables conduc, împreună cu automobilele conectate. O altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente. Totuși, este de așteptat ca aceasta să fie mai lentă și mai stabilă în ceea ce privește curba de adoptare de către consumatori.

Pentru a vedea scorurile GfK Connected Consumer Index în general și pentru fiecare dintre cele 11 tipuri de dispositive, dar și tendințele din ultimii cinci ani pentru fiecare regiune și țară, se poate accesa AICI.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii