Principalele surse de spam au fost China (23%) şi Statele Unite ale Americii (18%), iar proporţia de mesaje spam din fluxul de e-mail din întreaga lume a fost de 69,6% în 2013, cu 2,5 puncte procentuale mai mic faţă de anul anterior.
,,Proporția de spam din traficul de mesaje e-mail continuă să scadă – în ultimii trei ani, cota de mesaje nesolicitate a scăzut cu 10,7 puncte procentuale. Astfel, se pare că agenții de publicitate se orientează tot mai mult către alte tipuri de publicitate online legitimă, care sunt acum disponibile și care au o rată de răspuns mai mare la costuri mai mici decât spam-ul”, arată experții Kaspersky Lab.
Cât de sigure sunt tranzacţiile online
Asia este responsabilă pentru 55,5% din cantitatea de spam la nivel mondial în 2013 (o creștere de 5,3 puncte procentuale față de 2012), urmată de America de Nord cu 19% (+ 3,2 puncte).
Cota Europei de Est aproape s-a dublat față de anul precedent, plasând regiunea pe locul al treilea în clasament, cu 13,3%.
Europa de Vest rămâne pe locul al patrulea, în ciuda unei scăderi de 2,4 puncte procentuale faţă de anul anterior, în timp ce America Latină ocupă locul al cincilea în clasament, scăzând la o treime față de procentul din 2012.
,,Mesajele spam cu caracter promoţional comercial sunt înlocuite treptat cu cele ale infractorilor cibernetici, cum ar fi mesajele de tip spam care promovează produse ilegale sau pornografie. Un exemplu tipic este e-mailul din categoria „Călătorii și turism”, folosit în 5-10% din totalul traficului de mesaje spam. În prezent, anunțurile publicitare de acest gen sunt rare, dar experții au observat numeroase email-uri malware care exploatează activ teme precum ofertele de vacanţă și de petrecere a timpului liber”, sunt de părere experții Kaspersky Lab.
Vezi de ce pierd companiile până la 2,4 milioane de dolari din cauza atacurilor cibernetice
Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume. Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi are circa 300 de milioane de utilizatori în întreaga lume.