Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

În România există aproape un million de femei microbiste, care nu sunt vizate frecvent de campaniile publicitare

Starcom MediaVest a lansat cel de-al XVI-lea infografic, parte din seria HumanGraphExperience – „Romanian Football Involvement”.
suporteri

Studiul s-a bazat pe datele obținute prin folosirea tool-urilor de media planning (prin intermediul cărora au fost evaluate audiențele TV din timpul CM de Fotbal și monitorizate discuțiile din mediul online), date oferite de Studiul Național de Audiență (valul ianuarie 2012 – decembrie 2013) și concluzii extrase din zece interviuri extinse cu fani ai fotbalului.

Interesul pentru fotbal și implicarea publicului

Interesul românilor față de Campionatul Mondial de Fotbal a crescut considerabil: ediția din 2014 a acestui eveniment sportiv a atras cu 43% mai mulți telespectatori decât în 2010.

Obiceiul de consum multi-screen al românilor este confirmat și cu ocazia Cupei Mondiale, care a fost menționată pe toate canalele de social media, majoritatea comentariilor fiind în timp real.

Fotbal 2

Rezultatele Google Trends arată că interesul românilor față de Campionatul Mondial de Fotbal a crescut de trei ori în 2014 față de 2010, în timp ce interesul față de competițiile locale a scăzut la jumatate. O posibilă justificare ar putea fi dificultățile financiare ale cluburilor românești și imposibilitatea de a mai produce jucători de talie mondială.

Tipologii de suporteri și împărțirea pe sexe

Din punct de vedere al nivelul de implicare în meciurile de fotbal, se poate identifica trei tipologii de români. Observatorii vizionează doar anumite meciuri, de interes general, fanii se uită la meciurile echipei favorite, pe care încearcă să o susțină și pentru care se implică la nivel emoțional, și jucătorii participă la meciuri de fotbal cel puțin o dată la trei luni și sunt interesați de aspectele tehnice ale jocului (strategii, tehnici, echipamente etc.).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii