În 2018, România a urcat pe locul opt în topul marilor țări producătoare de automobile, iar la nivelul UE, țara noastră a reușit să surclaseze țări precum Ungaria și Polonia, conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Acest salt vine după ce Ford a produs peste 140.000 de SUV-uri EcoSport la Craiova. S-au produs de trei ori mai multe mașini decât în 2017. În 2018, 477.000 de mașini au fost asamblate în cele două uzine auto din România, marcând o creștere cu 31% față de 2017 și cea mai are din ultimul deceniu.
„În 2021 România va ajunge la 650.000 – 670.000 de maşini produse anual, datorită creşterii capacităţii de producţie la Dacia şi pe creşterea cadenţei de la Ford odată cu intrarea în producţie a celui de-al doilea model. Chiar şi cu un al treilea constructor, producţia nu va fi influenţată în următorii 2-3 ani“, a declarat Gabriel Sicoe. El spune că în ceea ce priveşte Polonia producţia va rămâne până în 2021 la un nivel similar cu cel din prezent, cu fluctuaţii reduse la cele patru uzine de asamblare. Pe de altă parte, Polonia produce multe vehicule comerciale şi componente.
În România singurele comerciale produse sunt versiunile modificate ale lui Duster şi camioanele Roman. În ceea ce priveşte Ungaria, preşedintele ACAROM spune că „producţia la uzinele Daimler şi Grupului Volkswagen va creşte notabil, în timp ce producţia Suzuki va rămâne aproximativ aceeaşi, conform datelor PwC. Producţia din Ungaria o va depăşi probabil încă din 2019 pe cea a României, iar decalajul va creşte în următorii ani. În 2021 producţia maghiară va ajunge la 800.000 de autoturisme”, potrivit ZF.