Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

România avea peste 6 milioane de abonați la distribuția TV la sfâșitul anului 2012

logo_ancom_ro.jpg
România avea la sfârșitul anului 2012 un număr de 3,8 milioane de abonați la cablu, 2,2 milioane de abonați la DTH și 37.000 de abonați la distribuția de televiziune prin tehnologie IPTV, potrivit unui raport statistic publicat pe site-ul Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), informează Media Expres.

Din totalul de peste șase milioane de abonați 61% erau în mediul urban și 39% în mediul rural.

Pe medii de distribuție, cablul cu 77% și IPTV-ul cu 94% sunt dominante în mediul urban, iar satelitul cu 68% dintre abonați în mediul rural.

Creșterile anuale ale pieței de distribuție TV în 2012 au fost de +6,4% pentru cablu, +2,3% pentru satelit și +33,9% pentru IPTV.

La sfârșitul anului 2012 digitalizarea cablului atinsese o proporție de 32,5%, adică 1,24 milioane de abonați la cablul digital din totalul de 3,8 milioane.

Din cei peste șase milioane de abonați la TV, raportul ANCOM mai arată printre altele că 3,468 milioane beneficiază de televiziune digitală, 63% prin satelit- DTH, 36% prin cablu și 1% prin IP. Creșterea ponderii rețelelor de cablu digitale în anul 2012 a fost de +40%, DTH-ul de doar +2% și IPTV-ul de +34%.

ANCOM publică datele statistice privind piața pe baza declarațiilor pe care le colectează de la companiile de comunicații, conform Deciziei Președintelui ANCOM nr. 1167 / 2011.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii