Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

România a atins 6,9 milioane de abonați la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale

Numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost a înregistrat o creştere de 5,9% anul trecut, atingând cifra de 6,9 milioane, față de 6,5 milioane la finalul anul 2013, rata de penetrare la nivel de gospodării ajungând la 92%, conform datelor raportate de furnizori către ANCOM, informează Media Expres.
televiziune.jpg

Rețelele de cablu au ajuns la 4,38 milioane de abonați la finalul anului 2014 (+6,3% față de anul 2013), televiziunea prin satelit (DTH) a ajuns la 2,46 milioane abonați (+4,7% față de anul 2013), în vreme ce televiziunea prin tehnologie IP a ajuns la 68.000 de abonați (+22,1% față de anul 2013).

La sfârșitul anului 2014, 60% din totalul abonaților erau din mediul urban, majoritatea de 80% fiind abonați la cablu. În mediul rural, cei mai mulți dintre abonați, în procent de 61%, folosesc recepția prin satelit (DTH).

Numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor în format digital continuă să crească și în anul 2014, atingând cifra de 4,23 milioane din totalul de 6,9 milioane de abonați (în creștere cu 9% față de anul 2013). Dintre aceștia, 58% recepționează programe TV în format digital prin satelit (DTH), în timp ce 40% recepționează programele prin rețele de cablu, iar 2% prin tehnologie IP (IPTV).

Din cei 4,38 milioane de abonați la servicii de retransmisie prin rețele de cablu, doar 1,7 milioane sunt în format digital (în creștere totuși cu aproape 15% față de anul 2013), ceea ce înseamnă că rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor digitale prin cablu a ajuns la 23%.

Cifrele au fost publicate într-un raportul de date statistice realizat de ANCOM pe baza datelor raportate de către furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice care au desfășurat activități comerciale în semestrul II al anului 2014.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii