Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

CORONAVIRUS |
|

România ar putea avea cea mai mare scădere a vânzărilor de mașini noi din Europa Centrală

România ar putea înregistra cea mai mare scădere a vânzărilor de autoturisme şi vehicule comerciale noi din Europa Centrală în acest an, conform raportului Autofacts realizat de reţeaua PwC la nivel european.  
restituire-taxa-auto

Raportul prognozează o scădere de 24,3% comparativ cu nivelul 2019, dar va avea o revenire rapidă urmând să depăşească pragul de volum pre criza Covid până în 2023. Astfel, vânzările de maşini noi din România arată o scădere la 137.000 de unităţi în acest an, de la 181.000 unităţi în 2019, şi, ulterior, o urcare până la 223.000 de unităţi în 2023, informează Agerpres care citează raportul Autofacts realizat de reţeaua PwC la nivel european, pe baza datelor IHS Markit. 

Piața auto, afectată de pandemia COVID-19

În Europa Centrală, România va avea un declin comparabil cu Polonia, care va înregistra tot o scădere de 24,3%. Însă pentru Polonia este estimată o revenire mai lentă, urmând să rămână şi în 2023 sub nivelul din 2019.

”Piaţa auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia Covid-19 cu fabrici închise şi prăbuşirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze uşor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 şi depăşirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii îşi recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul pieţelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, partener, liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.

De asemenea, cea mai mică scădere ar urma să fie înregistrată de Ungaria, de 19,6%, urmată Slovacia cu 21,4% şi Cehia cu 21,6%. Dintre aceste pieţe, doar Slovacia va recupera pierderile din acest an, urmând ca în 2023 vânzările auto să depăşească nivelul înregistrat în 2019.

Per total, piaţa din Europa Centrală se va diminua cu 23% în acest an, ajungând la nivelul înregistrat în 2016, de 900.000 de autovehicule.

Referitor la producţia de vehicule din România, estimările Autofacts şi IHS arată o scădere cu 16,3% în acest an, la 410.000 unităţi, şi o creştere exponenţială până în 2027, la 794.000 unităţi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii