FacebookTwitterLinkedIn

Prin intermediul acestor conexiuni, utilizatorii au realizat un trafic total de 5,4 milioane de TB, în timp ce consumul mediu lunar per conexiune a atins 103 GB.

Numărul de conexiuni la internet fix instalate în mediul rural a crescut cu 6% comparativ cu sfârșitul anului anterior, ajungând la 1,2 milioane, în timp ce numărul de conexiuni din mediul urban înregistrează o creștere de 4%, ajungând la valoarea de 3,2 milioane.

Rata de penetrare a conexiunilor de acces la internet fix aferente persoanelor fizice, la nivel de gospodării, a atins 53,7% la nivel național, respectiv 67,5% la nivel urban și, respectiv, 35,8% la nivel rural.

Conexiuni internet

Infrastructura de internet fix de bandă largă, care face posibilă în România conectarea la internet la rate mari ale vitezelor de transfer, este dominată de conexiunile prin cablu, pe fondul investițiilor în tehnologia DOCSIS.3 și implementarea de conexiuni prin fibră optică (peste 75% dintre conexiunile la internet fix ajung la utilizatorul final prin FTTH, cablu coaxial sau cablu UTP/FTP). Conexiunile xDSL au avut, la finalul anului 2016, o pondere de 20% din totalul conexiunilor la internet fix de bandă largă, în scădere anuală cu 3 puncte procentuale.

De asemenea, este de remarcat și faptul că o creștere importantă, de peste 40% față de anul 2015, au înregistrat conexiunile la puncte fixe furnizate prin intermediul tehnologiilor mobile, care reprezintă din ce în ce mai mult o alternativă în zonele fără acoperire cu rețele fixe de internet.

Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2016 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligaţia de a transmite către ANCOM valorile indicatorilor corespunzători categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013 şi va fi disponibil în curând pe www.ancom.org.ro.

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurentei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente in infrastructura și a inovației.