Cautare




, Contributor

analist piața asigurărilor

SportsMoney |
|

Roland Garros 2014, spectacol, bani și femei frumoase

Începând de dumnică, la Roland Garros se dă startul meciurilor de pe tabloul principal al turneului de tenis. Atunci îşi vor face apariţia cupele cu căpşuni afundați în frişcă, magazinele cu pălării de paie, umbrelele multicolore cu sigla turneului, tricourile polo cu emblema Lacoste şi, nu în ultimul rând, femeile frumoase din toată lumea. Mai ramâne să nu plouă, deşi e posibil ca şi pentru această problemă francezii să găsească un sponsor.
 aboneaza-te
277184_031

Nu mai puţin de 25 de milioane de euro, cu 3 milioane mai mult decât anul trecut,  sunt puse la bătaie anul acesta de organizatorii Roland Garros pentru premiile acordate jucătorilor. De altfel, moda suplimentărilor de premii pentru turneele de Grand Slam seamană în ultimii ani cu escaladarea cursei înarmărilor din timpul Războiului Rece.

Balul l-au deschis anul acesta organizatorii Australian Open, care au pus pe masă  33 de milioane de dolari australieni, echivalentul a circa 22,5 milioane de euro. Câştigătorul turneului masculin de la Antipozi, Stanislas Wawrinka a reuşit cu această ocazie să doboare recordul celui mai mare premiu încasat vreodată de un jucător la un turneu de Grand Slam, 2,65 milioane de euro.

Acum, a venit rândul Roland Garros să ridice miza. În aşteptare stă turneul de la Wimbledon ai cărui oficiali au anunţat deja o majorare a fondului total de premiere cu circa 11% faţă de anul trecut. Vorbim de un buget halucinant de 25 milioane lire sterline. Cifră uriașă, dar perfect justificată în raport cu efortul făcut de competitori la un asemenea nivel.

De unde vin banii ? De la sponsori, din vânzarea de bilete, drepturi de televiziune, drepturi de imagine, materiale promoţionale, restaurante şi baruri, echipamente sportive etc.

Sponsorii, grupaţi pe trei categorii în funcţie de importanţa contribuţiei lor la bugetul turneului sunt cam aceiași de ani de zile. Şi asta pentru că tradiţia Federaţiei Franceze de Tenis (FFT) este de a încheia, în general, parteneriate pe cinci ani pentru acest turneu. Astfel, orice alt aspirant e pus pe lista de aşteptare şi are şansa lui în măsura în care unul dintre cei 20 de sponsori titulari renunţă la colaborare. Nu se prea întamplă însă, turneul fiind o oportunitate de promovare extraordinară pentru orice investitor.

Partenerul oficial principal al turneului ramâne şi anul acesta BNP Paribas. Jean Gachassin, preşedintele FFT a anunţat în 2012, reînnoirea parteneriatului cu grupul financiar francez până în anul 2016, termenii înţelegerii vizând acordarea poziţiei de „Major Sponsor” la Roland Garros în toată această perioadă, sponsorizarea unui alt turneu din categoria master, BNP Paribas Master precum şi sprijin financiar acordat tuturor evenimentelor organizate de Federaţia Franceză.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii