Tranzacția este supusă aprobării Consiliului Concurenței.
„(…) Încă de la începutul acestui an am sesizat la nivel antreprenorial o nevoie reală. Generația primilor antreprenori români de după 1989, care au construit branduri românești solide, cu o excelentă reputație, se apropie de vârsta pensionării. O mare parte dintre ei nu și-au asigurat procesul de succesiune, iar în contextul actual un exit către un investitor strategic este foarte dificil. Din acest motiv am adaptat produsul ROCA la o astfel de nevoie, pentru a conserva valoare și a duce mai departe tradiții în business”, a declarat Rudi Vizental, CEO ROCA Investments.
Sarcom Vâlcea, producătorul brandurilor de vopseluri Sticky și Coral, este unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri la nivel autohton, cu o istorie de aproape 30 de ani. Compania produce și vinde produsele proprii sub cele două branduri în 31 de județe din România, fiind prezentă atât pe segmentul de piață cu prețuri scăzute și accesibile, cât și în zona premium.
În anul 2020, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 56,9 milioane de lei, EBITDA de 15,8 milioane de lei și profit net de 12,3 milioane de lei. Din punct de vedere al cifrei de afaceri pentru anul 2020, la nivel național Sarcom se află pe locul 5 în top producători cu capital românesc din domeniu.
Atunci când tranzacția va fi finalizată cu succes, unul dintre obiectivele avute în vedere de ROCA este ca Sarcom să ajungă în top trei producători de vopsele și lacuri la nivel național. Odată cu finalizarea tranzacției, ROCA se va axa pe optimizarea strategiei și structurii de management în cadrul Sarcom, pentru a maximiza potențialul companiei, atât la nivel de brand, cât și comercial și operațional. Acest obiectiv va fi realizat prin facilitarea procesului de succesiune la nivelul conducerii, precum și prin constituirea unui Comitet Consultativ la nivel de companie.
„(…) Cred că această tranzacție reprezintă o filă de istorie pentru antreprenoriatul românesc și mă bucur să contribui la această poveste,” A spus Marinică Potop, fondator Sarcom.
Valoarea pieței de producție pentru vopsele și lacuri din România se ridica la 1,6 miliarde de lei în 2020, cu o rată compusă anuală de creștere (CAGR) de 10%. Piața este în creștere, iar conform estimărilor, în 2024 aceasta va ajunge la 732 miliarde de lei la nivel global și 2,4 miliarde de lei la nivel local.
„Industria materialelor de construcție reprezintă un sector strategic pentru ROCA Investments, iar faptul că mai avem și alte companii în portofoliu din acest domeniu ne ajută să-l înțelegem mai bine. Mai mult, ne-am propus să grupăm aceste companii sub umbrela unui holding care să genereze sinergii și o viziune holistică”, a adăugat Alexandru Savin, Investment Manager ROCA Investments.
Pornită în urmă cu mai bine de 3 ani, ROCA este prezentă în 10 județe ale țării, în 5 mari sectoare de activitate: agrifood, logistică, servicii industriale, producție materiale de construcții, îngrijirea personală. Cele 13 companii din portofoliu (din care două inactive) au generat în 2020 o cifră de afaceri cumulată de 98 milioane de euro și un profit operațional (EBITDA) de 5 milioane de euro.
Ecosistemul ROCA este format în prezent din companiile: BICO Industries (producător de plasă din fibră),Romcargo Maritim (operator portuar), RDF Arad (agribusiness), Electroplast (producător de cabluri electrice), MECANEX (producător de pompe pentru diverse industrii), Piscicola (fermă piscicolă), Artesana (produse lactate artizanale), CAHM (îngrijire personală), Yellow.Menu (restaurant online) și Sinteza (industria chimică).