Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Robert Manea, COO AlecoAir: Oamenii au devenit mai conștienți în ce privește calitatea aerului pe care îl respiră în spații închise

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Robert Manea_CEO AlecoAir

Ce decizii de business a luat compania dumneavoastră de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Izbucnirea epidemiei a determinat creșterea interesului consumatorilor pentru produse precum aparate de purificare și umidificare a aerului. Observăm că oamenii au devenit mai conștienți în ce privește calitatea aerului pe care îl respiră în spații închise, mai ales că în această perioadă au fost nevoiți să petreacă mai mult timp în casă.

Am reușit să răspundem solicitărilor crescute din partea clienților și datorită susținerii partenerilor noștri din Europa, care ne-au ajutat cu suplimentarea imediată a stocurilor pentru aceste produse; o decizie complementară, luată pe termen mediu și lung, a fost concentrarea eforturilor pentru dezvoltarea produselor noi, care să ofere soluții cât mai bune pentru sterilizarea aerului – purificatoare și umidificatoare cu lampă UV-C – esențială pentru perfomanța produsului, purificatoare cu filtre performante – HEPA H13 și chiar HEPA H14 pentru categoria de aparate profesionale. Toți acești indicatori garantează calitatea aparatelor și un aer cât mai curat, prin urmare, recomandăm celor interesați să verifice cu atenție etichetele produselor comandate.

Evident, am luat și măsuri care sa protejeze, deopotrivă, echipa AlecoAir, dar și consumatorul – echipamente de protectie în zona de logistica și service, sterilizarea aparatelor dupa intervenția în service și înainte de expedierea către consummator, instituirea unor perioade-tampon, de carantinp, pentru marfurile sosite în stoc, înainte de livrare.

În ceea ce privește relația cu clienții noștri, ritmul de interacțiune a rămas neschimbat, chiar dacă am adaptat munca la un circuit în ture și la modelul work-from-home, astfel încât am reușit să evităm întarzierile privind deservirea acestora – livrări, consiliere și servicii post-vânzare.

 

Care sunt măsurile pe care compania dumneavoastră le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Ne-am concentrat pe minimizarea impactului asupra angajaților din punct de vedere al beneficiilor acestora, în sensul în care am făcut eforturi ca până și colegii din showroom, care se află în unul dintre mall-urile din București închise pe perioada stării de urgență, să depășească cu bine această perioadă.

Măsurile au vizat și o expunere minimă a personalului la riscurile pentru sănătate, prin închiderea serviciilor de testare a vehiculelor electrice la sediul nostru, reducerea la minimum a personalului prezent în sediul companiei, susținere tehnologică pentru munca de acasă în condiții optime. De altfel, am anticipat restricțiile cu câteva săptămâni înainte și am început implementarea și optimizarea modelului work-from-home și formarea turelor de lucru de la 1 martie.  

 

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

O parte din activitea noastră, care presupune vânzarea direct a produselor în showroom, a fost afectată total. Ne-am fi așteptat ca autoritățile să implementeze măsuri de susținere a comercianților care își desfășurau activitatea în spațiile închise ulterior, cel puțin sub forma unor scutiri de taxe, a accesului la linii de credit garantate, iar în ce privește activitatea proprietarilor de spații comerciale, să reflecte măcar amânarea chiriilor pe o anumită perioadă.

O mare parte din procesul de achiziție a produselor AlecoAir se desfășoară online, iar aici întrevedem o perspectivă mai puțin sumbra, însă dinamica ține de puterea de cumpărare a consumatorului. Aici, evident, sunt de așteptat măsuri macroeconomice.

 

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dumneavoastră dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

Eforturile noastre de a impulsiona interesul tuturor față de calitatea aerului respirat în spații închise și pericolele “invizibile” din aer, dar și de pe suprafețe, e constant și a început în urmă cu 14 ani. Suntem cea mai veche companie din România – și probabil singura – dedicată soluțiilor de purificare a aerului, cu aparate speciale pentru dezumidificare, purificare sau umidificare ca vârf de lance. Misiunea noastră rămâne neschimbată, indiferent de cursul epidemiei – de a oferi soluții cât mai performante pentru curățarea aerului respirat.

Un scenariu pesimist, de continuare sau amplificare a epidemiei ne va îndemna, probabil, să ne concentrăm pe o gamă mai restrânsă, dar mai țintită de produse, care să ajute consumatorul să reducă imediat riscurile potențiale. Un scenariu optimist, pe de altă parte, ne va ajuta să dezvoltăm o gamă mai largă de produse, cu funcționalități multiple. Avem deja în teste o serie “supriză” pentru piața din România, care își va face loc în portofoliu, probabil, mai repede, dacă economia își reia cursul firesc.

Nu trebuie sa pierdem din vedere faptul că, indiferent de urgența cu care consumatorul se îndreaptă acum către produse de purificare a aerului sau de curățare a suprafețelor, calitatea aparatelor e ncesar să fie păstrată la parametri ridicați. Aici e provocarea acum: să oferim în continare produse performante și servicii pe măsură, chiar daca mulți “oportuniști” vor exploata un vârf de interes în această zonă.

În ceea ce privește întreaga economie, răspunsul este relativ evident: cu cât această epidemie se va prelungi mai mult, cu atât va avea nevoie de mai mult timp de recuperare. Indiferent de sector, chiar dacă este unul care aparent a avut creștere în această perioadă, toată lumea va fi afectată pe termen mediu și lung – dacă lucrurile nu revin la normal într-un oriont rezonabil de 2-3 luni.

Cu siguranță, însă, această perioadă își va lăsa amprenta în conștiința fiecaruia dintre noi cu efecte din cele mai diverse, de la modul în care atingem banda rulantă de la supermarket până la numărul de întâlniri face-to-face cu partenerii de afaceri, sau felul în care gândim lanțul de aprovizionare.

 

Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Compania noastră a fost permanent implicată în acțiuni de susținere a comunității, cu proiecte care să vizeze cauze sociale specifice, identificate de noi. Menținem această preocupare îndreptată înspre situații care pot beneficia de ajutorul nostru. Cât privește mediul de business, adoptăm o conduită “fair” de parteneriat în care să evităm crearea unor blocaje financiare care ar putea destabiliza companiile cu care colaborăm. Avem convingerea că industria în care activăm vă benefia în continuare  de o percepție corectă din partea consumatorului, construită în jurul încrederii că ceea ce găsesc în piață sunt produse performante și că se pot baza pe serviciile associate acestora – credem cu tărie că am contribuit major la formarea acestei percepții.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii