Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Robert Berza, director general Fashion Days: „Anul viitor, retailul va fi direct influențat de controlul pandemiei, ritmul vaccinării și eficiența vaccinului”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Robert Berza redim

Evoluția companiei într-un cuvânt

Surprinzătoare.

Pentru noi, partea buna e că surpriza a fost una cu impact pozitiv. Sigur, ne-au ajutat anii de muncă din trecut și faptul că am devenit mult mai agili și mai flexibili ca echipă și am crescut mult business-ul, însă pandemia a avut în mod clar un efect puternic asupra e-commerce-ului și a adus, în volume, anul 2022 mai devreme. De la plata cu cardul până la numărul de clienți noi, de la recurența cumpărăturilor până la deschiderea unor branduri de a crește accelerat colaborarea noastră, toate trendurile și-au mărit cadența în ultimele 8 luni.

Având în vedere că surpriza inițială s-a conturat mult mai clar, acum încercăm să fim cât mai pregătiți pentru surprizele următorului an, sigur vor veni.

Cât despre cifre, pe Fashion Days România avem o creștere în aprilie-noiembrie 2020 versus 2019 de aproximativ 70% la nivel de venituri, cu mult peste creșterea de 30% plănuită inițial pentru 2020. Pe lângă proiectele care ne-au ieșit nouă bine, avântul acesta vine și pe seama creșterii cumpărăturilor online în fashion în jurul a 45% față de aceleași luni ale anului trecut. E o realitate care va continua cel puțin până în primăvara viitoare. Daca înainte de pandemie e-commerce-ul reprezenta 10% din întreaga piață de fashion, post pandemie nivelul va fi – și aici depinde de cât de repede vom controla virusul – între 25% și 30%. E un pas foarte mare și noi încercăm să fim cât de bine poziționați pe acest val al digitalizării.

 

Cele mai importante lecții

O lecție excelentă ține de lucrul în echipă: deși am stat permanent în work from home, ne-am adaptat repede și am simțit că suntem mai maturi, mai independenți, mai responsabilizați poate decât credeam. Am lucrat într-un ritm de criză o vreme și deși ne-am văzut doar virtual, oamenii s-au motivat suplimentar singuri, înțelegând că această perioadă poate fi o șansă cu care se întâlnesc o dată într-un deceniu și că putem învăța multe împreună dacă ne mișcăm repede. O altă lecție ține de curaj: cu toții știm că e mai bine să te urci pe un val, dar uneori ți-e frică atât de înălțimi, cât și de viteză. Cred că am învățat că nu e important să ai curaj doar la început, ci să îl împletești și cu răbdarea și cu analiza rapidă a pașilor făcuți, tocmai pentru a găsi alte rezerve de curaj pentru a continua pe aceeași direcție

 

Prestația autorităților

Cred că pe parcursul ultimelor luni, autoritățile au luat măsuri în general bune apropos de controlarea pandemiei și a valurilor de noi cazuri. Cât despre eficiența sistemului medical în sine, să nu uităm totuși că suntem codașa Europei la investițiile în Sănătate, deci cred că era important să încercăm mai ales noi să ajungem cu cât mai puțini oameni în spitale sau la ATI. O zonă în care mai e clar de lucru este cea de comunicare: atât la nivel de planificare cât și de claritate se puteau face cu siguranță lucrurile mai bine. Pentru unii pare neimportantă, însă astăzi, eficiența fiecăruia dintre noi, cetățean sau business, este de cele mai multe ori direct proporțională cu cantitatea informațiilor, structura și claritatea lor.

 

Strategia de business pentru 2021

Anul viitor, retailul va fi direct influențat de controlul pandemiei, ritmul vaccinării și eficiența acestuia. Cu siguranță însă consumatorii vor cumpăra mai mult din online: au descoperit în ultimele luni numeroase beneficii și studiile arată că majoritatea își va păstra obiceiurile ultimei perioade, deși vor reveni și în retailul offline. Prin urmare, un proiect important pentru noi este reconstruirea întregii aplicații Fashion Days pentru a oferi o experiență cât mai ușoară de cumpărare. În același timp, oamenii își vor dori să încerce branduri noi și poate produse cu un preț mai atractiv: vom continua direcția de livrare-retur-refund rapide astfel încât clienții să poată testa cât mai multe produse fără să le fie teamă că banii posibilului retur stau prea mult timp blocați. Vrem să avem cât mai mulți clienți care pot comanda azi, primi mâine de dimineață comanda și dacă au un retur, mai ales prin rețeaua extinsă de easyBox, își pot primi banii în 30 de minute de când au încărcat returul în lockere. Un alt proiect important ține de continuarea strategiei de comunicare: vom investi semnificativ în brand și content production, țintind să cimentăm locul Fashion Days pe podium în majoritatea indicatorilor de brand din industria de fashion, alături de Zara și H&M.

 

Provocări în 2021

Anul viitor va sta tot sub semnul pandemiei. Sunt optimist și cred că în Europa ne vom apropia destul de comportamentul pre-pandemie din Q321, când e posibil ca focusul nostru să se mute de la riscurile legate de sănătatea fizică, la stresul unei realități economice complicate.

 

 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii