Cautare




, Editor Coordonator

Lifestyle |
|

Ridică-te și umblă!

N-am fost niciodată curios să aflu ce simte o persoană peste care a dat subit norocul, indiferent sub ce formă - câștig la Loto, pariuri sau păcănele, bani găsiți în punga de chipsuri ori în doza de bere, o moștenire lăsată de mătușa Tamara sau ceva mărunțiș rămas de la unchiul din Madagascar.
190002-musei-50-schumacher

Chiar dacă, preț de o clipă, i-am invidiat pe acești norocoși, privind în jur mi-am dat seama că viața a fost generoasă cu mine, făcând astfel încât astăzi să am suficiente motive de bucurie, pentru care nu pot fi decât recunoscător.

La fel de recunoscător sunt și fiindcă până acum am fost ferit de suferință. Dar, fiindcă mă tem de suferință – ca toată lumea, probabil -, încerc să înțeleg prin ce trec cei pe care viața i-a pus la încercare, sau să învăț de la cei mari care au căzut de foarte de sus. E felul meu de a mă întări sau de a mă pregăti pentru acele clipe pentru care, de fapt, nu poți fi niciodată pregătit.

Zilele trecute l-am văzut pe tenismanul Andy Murray anunțându-și răvășit retragerea din activitatea sportivă. Îmi plac cam toate sporturile și am avut mereu o mare admirație pentru sportivi, de aceea retragerea înainte de vreme a unui atlet de top este o mare pierdere. N-aș putea spune cum, dar suferința lui mi-a amintit de calvarul pe care îl trăiește de cinci ani încoace pilotul de Formula 1 Michael Schumacher.

Schumacher a împlinit 50 de ani pe 3 ianuarie. Aniversarea îl găsește imobilizat la pat, captiv în colivia de aur pe care familia sa o deține pe malul lacului Geneva. Însă, așa cum fanii devotați ai lui Murray nu vor uita niciodată finala agonizantă de la Wimbledon, din 2013, în care britanicul l-a învins pe inepuizabilul Djokovic, nici Schumacher nu a fost uitat: zilele acestea este omagiat printr-o expoziție deschisă la Muzeul Ferrari din Maranello.

Timp de unsprezece ani, cât a alergat pentru Ferrari, Michael Schumacher a scris probabil cea mai consistentă pagină din istoria competițională a constructorului auto italian. După ce s-a retras, a colaborat în continuare cu Ferrari din postura de consilier, contribuind la dezvoltarea unor modele de stradă precum 430 Scuderia sau California. Aceste bijuterii pot fi admirate la muzeul din Maranelo, împreună cu monoposturile Ferrari în care Schumi a obținut cele mai importante victorii în Campionatul Mondial de Formula 1.

Viața marelui pilot a luat un viraj brusc și tragic la sfârșitul lui 2013. Michael era la schi împreună cu fiul său, Mick, când ghinionul sau dorința de adrenalină (după ce se retrăsese din curse în 2006, pilotul revenise în 2010, dar cu rezultate modeste) l-a îndemnat să părăsească pârtia marcată: a căzut, s-a lovit cu capul de o piatră și, deși purta cască, aceasta nu l-a protejat – probabil avea viteză foarte mare. A stat o perioadă în spital, în comă indusă, apoi a fost mutat acasă, în splendida sa reședință de pe malul lacului Geneva. Cinci ani mai târziu, Michael Schumacher, “statistically the greatest driver the sport has ever seen”, după cum spune site-ul oficial formula1.com, ani la rând cel mai rapid om de pe planetă, nu poate merge, nu poate sta în picioare.

Michael a concurat în Campionatul Mondial de Formula 1 între anii 1991-2006 și 2010-2012, pentru echipele Jordan, Benetton, Ferrari și Mercedes; a fost de șapte ori campion mondial, a obținut 91 de victorii și a urcat de 155 de ori pe podium. Se spune că era cu o secundă mai rapid decât rivalii săi; ce știm cu certitudine este că, în 1995, când Scuderia abia ținea pasul cu competiția, Michael Schumacher a urcat pentru  prima dată la volanul unui monopost Ferrari obosit și depășit și a izbutit să fie cu două secunde mai rapid decât piloții de atunci ai italienilor, Jean Alesi și Gerhard Berger.

La volanul lui Ferrari, Schumacher a dominat atât de autoritar Campionatul Mondial de Formula 1 încât, de vreme ce primul loc ajunsese să îi fie rezervat, interesul specialiștilor și al pasionaților de curse se mutase către ocupanții locurilor doi și trei. Pentru a resuscita și dinamiza cursa, FIA (organizatorul Campionatului Mondial de Formula 1) a încercat să le pună bețe în roate lui Schumacher și Scuderiei, impunând utilizarea unui tip de pneuri care îi avantaja pe adversari. Nu de puține ori, Schumacher s-a aflat în mijlocul unor controverse când orgoliul sau nemăsurat și miza enormă a competiției l-au făcut să provoace incidente prin care competitorii  săi direcți au pierdut puncte iar el și echipa sa și-au asigurat victoria.

Michael este căsătorit cu Corina din 1995. Au doi copii, pe Gina-Marie (22 ani) și pe Mick (20 ani). Dacă vă întrebați ce mașină conducea Michael când nu alerga la Silverstone, Estoril sau Monaco, pregătiți-vă să fiți dezamăgiți – acestea sunt două Fiat-uri, un 500 Abarth și un Croma (este mărturisirea pe care pilotul i-a făcut-o în 2009, lui Jeremy Clarkson, la emisiunea TopGear). Pilotul însă are o colecție de monoposturi pe care o puteți vizita virtual pe www.privatecollection.ms și fizic la Koln, în Germania.

Nu mă număr printre fanii lui Schumacher, n-am participat vreodată la o cursă de Formula 1 live, iar transmisiunile televizate le urmăresc rareori. Sunt doar un admirator discret și neavizat al virtuozității marelui pilot și cred că acesta traversează un episod nedrept și nemeritat. Spun episod pentru că sper ca va veni ziua în care Michael va conduce Fiatul Croma până la Lidl (că doar au Lidl și în Elveția, nu?), ajutând-o pe Corina cu cumpărăturile pentru weekend; și mai sper ca, atunci când Gina-Marie se va mărita, tatăl ei o va conduce la altar pe propriile picioare.

Ridică-te și umblă, Michael Schumacher!

Foto: Museo Ferrari

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii