Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Revoluție de ciocolată

„Îmi cer scuze pentru manichiură! Am făcut dulceață astăzi în laborator”. Este zâmbitoare, dar vocea îi trădează oboseala, la fel cum halatul alb pe care îl poartă îi trădează meseria. Ana Consulea este fiica lui Alexandru Consulea, omul care în urmă cu aproape 20 de ani a pus bazele restaurantului cu specific românesc Zexe, considerat un reper gastronomic al Bucureștiului.
 aboneaza-te
Ana Consulea

Zexe este un business care a ajuns anul trecut la un rulaj de 2 milioane de euro, afacerea incluzând cinci restaurante, dar și un spațiu de evenimente. Conceptul este bazat pe reinterpretarea unor rețete ante și interbelice, iar Ana Consulea continuă afacerea începută de părinții ei la Zexe Braserie, cel mai nou local sub brandul Zexe.

Cu o investie de 120.000 euro, a deschis la sfârșitul lunii aprilie Zexe Braserie. Situată pe Bulevardul Aviatorilor, ocupă un spațiu de 170 metri pătrați la parterul unei clădiri istorice, renovată în 2012. În această nouă afacere, antreprenoarea mizează pe reinterpretarea unor rețete de dulciuri ante și interbelice. Tache Ionescu, Carmen Sylva, Regina Maria sau George Enescu sunt doar câteva dintre numele prăjiturilor românești care se găsesc în meniul Zexe Braserie.

CITEȘTE ȘI Ana Consulea, expert cofetar, lansează Zexe Braserie

„Bucureștiul interbelic era capitala cu cele mai multe cofetării și cafenele din Europa. Termenul care descrie cel mai bine cofetăria românească este asimilarea, întrucât mai multe culturi și-au pus amprenta asupra ei. De la ruși, turci, greci, până la francezi, cu toții au îmbogățit-o, creând astfel o cofetărie pur românească, plină de personalitate și robustă”, afirmă Ana Consulea, expert cofetar la Zexe Braserie.

Echipa restaurantului este formată din 20 de persoane, incluzând și cei opt angajați ai laboratorului de cofetărie care furnizează deserturile din toate locațiile Zexe. După o investiție de 120.000 de euro, antreprenoarea se așteaptă la o cifră de afaceri de 700.000 euro până la sfârșitul acestui an. Valoarea medie a unui bon este de 78 lei, iar încasările se ridică, zilnic, la 1.200 euro.

Expertul cofetar dedică 18 ore pe zi afacerii sale, iar dificultățile întâmpinate până acum, spune ea, au fost strâns legate de lipsa personalului calificat.

CITEȘTE ȘI Cine câștigă olimpiada gastronomiei?

Zexe Braserie se diferențiază față de alte cofetării prin conceptul de reconstituire a gastronomiei românești. „Încercăm în primul rând să avem produse românești, de calitate și încercăm să reînviem bucătăria românească. Luăm rețete vechi pe care le punem într-o formă modernă”, explică Ana Consulea.

Inițiativa acestei afaceri a venit în urmă cu cinci ani, când Ana Consulea și-a terminat studiile în turism și, în loc să urmeze un masterat, a decis să plece în Franța, unde a studiat patiseria la Școala de Cofetari din Montbeliard. Aici a avut șansa să învețe de la unul dintre cei mai buni cofetari-artizani ai lumii, Eric Vergne, precum și de la alte nume sonore ale cofetăriei franceze, precum Pierre Hermé sau Miackael Azouz.

După un an de cursuri intense, Ana Consulea s-a întors în România, hotărâtă să schimbe gusturi și mentalități. A făcut cercetări aprofundate la nivelul istoriei cofetăriei românești, și-a făcut cunoscută linia de deserturi prin restaurantele familiei, iar vânzările de prăjituri la Zexe creșteau ca un cozonac bine făcut. Patru ani mai târziu, tânărul cofetar își deschide propriul business, unde toate prăjiturile sale stau sub același acoperiș.

Planurile de viitor ale Anei Consulea vizează deschiderea unei școli de cofetărie și extinderea cofetăriilor Zexe, dar sub un alt concept.

Și își mai dorește un lucru: „Sper ca în 4-5 ani, atunci când un turist vrea să mănânce o prăjitură românească, să vină la Zexe”.

Citește articolul complet în ediția tipărită Forbes România, din 18 august.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii