Cautare




, Contributor

Forbes.com

IT |
|

Revoluţia tabletelor și lupta lor cu PC-urile

9.jpg
Piața tabletelor este dominată la nivel mondial de grupul american Apple și completată de Samsung, Amazon și Asus. In România, companiile locale mușcă tot mai mult din “măr” și au, în prezent, o cotă de aproape 40% din totalul pieței. Cum arată, totuși, viitorul?

Tabletele sunt, în mod categoric, cel mai de succes produs din istorie. Atracția dezvoltată de acest produs este aproape universală, fascinând oameni de toate vârstele, de la copii până la seniori. Drept dovadă, anul trecut s-au vândut peste 63 de milioane de tablete la nivel mondial, iar în acest an este estimat că volumul va trece de 100 de milioane. Printre cei care beneficiază de acest boom se află și companii româneşti. Trei jucători locali – E-Boda, Evolio şi Allview- acoperă în prezent 38-40% din piaţa românească.

„Tabletele au evoluat extrem de rapid de la stadiul de produs «bun de avut» la cel de produs «important de avut». Însă, o popularitate în creștere înseamnă și o gama foarte diversificată”, susține Alexandru Drăgoiu, director general şi fondator al Rosal Import-Export, companie care vinde tablete şi alte produse electronice sub brandul E-Boda. Drăgoiu estimează că piaţa de tablete din România va creşte în 2012 de patru ori, la 160.000 de unităţi, şi se va dubla anul viitor. „În luna august, piaţa de tablete era de 12.000 de unităţi, iar în octombrie-noiembrie va fi de aproximativ 15.000 de unităţi. În decembrie ar putea fi o explozie, o triplare a pieţei până la 45.000 de unităţi“, a spus Drăgoiu. Ultimele date sigure datează din luna august, când piaţa a fost de 12.000 de unităţi, dintre care 1.000 au fost vândute de E-Boda, care a lansat pe piaţă două noi modele: Supreme IPS X200 şi Supreme X80, ambele dotate cu procesoare dual-core şi echipate cu sistemul de operare Android 4.0. Conform datelor publicate, E-Boda deţine o cotă de piaţă de 8,5%, situându-se pe locul doi în topul producătorilor români de tablete.

Alin Niscov, manager de vânzări în cadrul companiei româneşti Visual Fan, care vinde produse electronice sub brandul Allview, susține că piaţa românească de tablete PC poate atinge 150.000 de unități în acest an și va creşte accelerat în 2013. „Pentru anul viitor, estimăm o piaţă de 240.000 – 270.000 de tablete în varianta pesimistă. Obiectivul nostru este să ne menţinem şi chiar să ne creştem cota noastră de 25% din piaţă“, a spus Niscov. În acest an, Allview a vândut, până în octombrie, 20.000 de tablete, iar până la finalul anului oficialul estimează că va atinge pragul de 40.000 de tablete. Pentru a-și atinge obiectivul, Allview a lansat în octombrie o nouă tabletă cu diagonala de 7 inch, prima din România cu sistem de operare Android 4.1 Jelly Bean. În total, în portofoliul Allview se regăsesc mai mult de zece tablete.

La rândul său, compania Televoice Grup a lansat în luna octombrie Evotab 3, o noua tabletă high quality cu diagonală de 7 inch. Aceasta este cea de-a șaptea tabletă din portofoliul Evolio și este echipată cu unul dintre cele mai rapide procesoare grafice existente în acest moment pe un dispozitiv multimedia: Mali Quad Core, ce permite vizualizarea filmelor în format Full HD.  „Ţinând cont de evoluţia pieţei tabletelor şi de cererea din ce în ce mai mare, estimăm că vânzările pentru Tableta Evotab 3 ar putea ajunge în următoarele trei luni până la 10.000 de bucăţi”, a declat Liviu Nistoran, CEO Evolio. Tot în acest an, Evolio a declarat că își propune să devină lider pe piața tabletelor Android, mizând și pe Evolio Neura, cea mai puternică tabletă PC Android lansată oficial în România, conform reprezentanților Evolio. Ca plusuri, Nistoran spune că Neura este prima tabletă cu aplicații românești preinstalate pentru Android. De asemenea, este singura tableta disponibilă în România care beneficiază de servicii business precum videoconferința, telefonie IP sau Cloud Computing, conform datelor prezentate de companie.

IPAD RULES

Statisticile arată că, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, 17 milioane din cele 25 milioane tablete vândute la nivel mondial au fost iPad. Datele prezentate indcă apetitul tot mai mare pentru aceste „minuni” informatice, iar cifrele estimate arată o creștere  cu 56% în acest an, până la 126,6 milioane de unități, grație vânzărilor de tablete iPad, dar și a altor produse concurente cu o diagonală mai mică.

Potrivit estimărilor IHS iSupply, segmentul de ecrane cu o diagonală de 9 inch (22,9 centimetri), segment dominat de iPad, va fi responsabil pentru 59% din vânzări. Cel mai puternic ritm de creștere îl vor înregistra însă ecranele cu o diagonală de 7 inch, care sunt utilizate la tablete precum Galaxy Tab (Samsung), Kindle Fire (Amazon), Nook Tablet (Barnes & Noble) și alte tablete care folosesc sistemul de operare Google Android, dar nu este neglijat nici noul iPadMini (Apple), proaspăt lansat de producătorul american. IHS iSupply estimează, totodată, ca 41,1 milioane de display-uri pentru tablete cu o diagonală de 7 inch ar urma să fie livrate în acest an, dublu față de cele 20,8 milioane de unități de anul trecut.

Pe același drum merg și consultanții de la IDC, care au tras câteva concluzii mai mult decât optimiste referitoare la efortul producătorilor de a aduce tablete în fiecare casă. Studiile lor arată  că vânzările totale de astfel de dispozitive au crescut cu 66% în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Cota de piață a iPad este estimată de IDC la 68%, cu mult peste nivelul cumulat al concurenților de la Amazon, Asus și Samsung. Samsung, cu aproximativ 10% din piață și 2,4 milioane tablete livrate, a înregistrat o creștere mai mare de 100% față de perioada similară de acum un an. Amazon a ajuns pe locul al treilea cu 1,2 milioane de tablete comercializate și o cotă de 5% din piață.

ASUS a vândut doar 855.000 tablete, în timp ce Acer a scăzut cu 39%, atingând doar 385.000 de tablete livrate. „În acest moment este aproape imposibil ca Apple să fie detronat și aproape imposibil să scadă sub 50% din piață”, mai spun cei de la IDC. În plus, odată cu lansarea noului iPad Mini, Apple contează pe contractele cu școlile din SUA pentru a-și menține poziția de lider pe piața tabletelor. Potrivit specialiștilor, prețul de doar 249 de dolari face noua tabletă mult mai atractivă pentru instituțiile educaționale din SUA, în comparație cu laptopurile sau vechile versiuni de iPad, al căror preț se încadrează între 499 și 829 de dolari. Strategia de a vinde dispozitive către școli datează încă din perioada conducerii lui Steve Jobs, când compania vindea MacBook-uri către școli.

Iar dacă tot a venit vorba de strategie, analiștii au început deja să ofere sfaturi viitorilor posesori de tablete. Ești dispus să plătești foarte mulți bani pentru un produs și să constați că folosești doar într-o mică măsură capacitățile acestuia? Sau din contră, vrei să cumperi un produs mai economic, chiar dacă vei ajunge la un moment dat la concluzia că ai nevoie de ceva mai performant? Indiferent de răspuns, undeva, într-un magazin online sau offline, se găsește o tabletă și pentru tine.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii