Cautare

Nr. 202-19 pentru 2019

Nr. 202-19 pentru 2019
  • Povestea unei tranzacții discrete: cum a vândut Michael Schmidt jumătate din afacerea sa din Germania către gigantul austriac Pappas

    Pe Michael Schmidt nu îl găsești pe Facebook și nici pe Instagram. Dar dacă ar fi urmat moda zilelor noastre și ar fi privit zece ani în urmă, atunci probabil că cea mai bună descriere ar fi fost „de la agonie la extaz”.

  • Habarniștii

    Sunt, probabil, câteva mii de oameni de afaceri, proprietari și/sau manageri, cu care am discutat în cele aproape două decenii de când am intrat în presa de business – mici antreprenori, cu o făbricuță sau un restaurant sau, dimpotrivă, miliardari și manageri ai unor holdinguri de zeci de firme, cu zeci de mii de angajați.

  • Steve Forbes: De ce se poate repeta dezastrul din 2008?

    Nenumărate comentarii și articole marchează cea de-a zecea aniversare a panicii din 2008. Însă aproape toate ignoră cauza principală a crizei: slăbiciunea dolarului.

  • My story: Povestea brandului Rompetrol, patru decenii mai târziu

    Cum a ajuns Rompetrol unul dintre cele mai valoroase branduri românești și cum a ajuns să fie prezent pe trei continente.

  • My idea: Condeiul veșnic

    Sub impactul dezvoltării accelerate a științei și tehnicii, modul în care comunicăm astăzi s-a schimbat semnificativ. Chiar dacă a fost înlocuit de pix și ulterior de laptop și smartphone, stiloul a revoluționat domeniul instrumentelor de scris, odată cu apariția sa.

  • Irina Semaca (General Manager Hilton Garden Inn): „Cel mai dificil este să găsești ocupanți pentru posturile de ospătar, camerist și recepționer”

    Cazarea la un hotel nu mai înseamnă doar o înnoptare propriu-zisă, ci s-a transformat într-o experiență în sine.

  • Updown: La turații reduse

    Înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană (cu excepția Maltei) au înregistrat un avans modest, de 0,1%, în 2018, al cincilea an consecutiv de creştere, fiind înmatriculate 15.158.874 unități. Lituania și România au raportat cel mai semnificativ avans al înmatriculărilor, de 25,4% respectiv 23,1%.

  • Care este povestea restaurantelor Vivo Fusion, locul preferat de iubitorii de burgeri din București și Iași?

    Vivo Fusion Food Bar figurează în oricare dintre topurile cu cei mai buni burgeri din București, însă este mai puțin știut faptul că primul restaurant sub acest brand a fost deschis la Iași, de către trei tineri antreprenori români – Mircea și Bogdan Panache (foto) și Bogdan Zaharescu. Cum a început totul?

  • Updown: În declin

    Piața de fuziuni și achiziții (M&A) din România a fost de aproape 2 miliarde de euro în anul 2018, însă a avut loc o diminuare a activității de M&A comparativ cu anul precedent, arată datele unei analize Deloitte România realizată pe baza surselor publice și a tranzacțiilor cu valoare comunicată.

  • Publicitatea digitală câștigă putere

    Piața comunicării și marketingului digital din România numără peste 60 de firme, dar afacerile sunt concentrate pe 10 jucători care dețin peste jumătate din businessul anual.

  • Televiziunile în regim de sold-out

    Marile televiziuni au funcționat în regim de sold-out pe piața de publicitate din 2018. O asemenea situație amintește de anii de glorie ai publicității din urmă cu 10 ani. Dar amenințarea unei noi crize economice ar putea să frângă entuziasmul investitorilor în publicitate.

  • O alegere dură

    Radu Magdin, consultant și analist de risc politic

  • 19 pentru 2019

    Care sunt indiciile pe care ar trebui să le urmărim pentru a intui încotro se îndreaptă economia și societatea românească?

  • 19 pentru 2019- Un butoi cu pulbere

    De când Donald Trump a devenit președintele SUA, relațiile transatlantice s-au erodat. Occidentul traversează o profundă criză de identitate, care se va manifesta și pe parcursul anului 2019.

  • 19 pentru 2019- Cine ne influențează?

    Pe fondul exploziei social media, o nouă „profesie” prinde contur, mai ales în rândul tinerilor: cea de influencer.

  • 19 pentru 2019- Capăt de linie?

    În acest an, mandatul Consiliului de Administrație va ajunge la final. Va rămâne Mugur Isărescu, omul care a condus BNR aproape pe întreaga durată a perioadei postcomuniste, guvernatorul BNR?

  • 19 pentru 2019- Un an energic

    Sunt multe incertitudini la orizont, dar un lucru pare mai clar ca niciodată: piața locală de energie va avea de suferit ca urmare a măsurilor adoptate de Guvern.

  • 19 pentru 2019- Primii unicorni

    Sunt multe incertitudini la orizont, dar un lucru pare mai clar ca niciodată: piața locală de energie va avea de suferit ca urmare a măsurilor adoptate de Guvern.

  • 19 pentru 2019- Puterea în business

    Rolul femeilor devine din ce în ce mai important în societatea românească, mai ales când vine vorba despre afaceri, iar acest lucru este de necontestat.

  • 19 pentru 2019- România urcă pe prima scenă a Europei

    Este anul în care România se află pe prima scenă a Europei, în luminile strălucitoare ale unui actor în rol principal. Reușitele României vor depinde de cât de bine se va implica în problemele care frământă în prezent Uniunea Europeană.

  • 19 pentru 2019- În lumina reflectoarelor

    După o ascensiune fulminantă pe parcursul ultimului deceniu, Banca Transilvania a devenit, în 2018, cel mai mare grup bancar din țară. Va reuși banca fondată în urmă cu peste 25 de ani să își păstreze această poziție și în 2019?

  • 19 pentru 2019- Forța de muncă, încotro?

    Șantiere goale, mașini care așteaptă să fie reparate, instalații electrice lăsate în voia sorții. Acest scenariu nu mai pare atât de apocaliptic dacă privim cu atenție tendințele din piața muncii.

  • 19 pentru 2019- Turații înalte

    Producția de mașini și componente auto pare unul dintre puținele domenii care merge ca pe roate, în ciuda infrastructurii deficitare. Și totuși.

  • 19 pentru 2019- Lupta titanilor

    Dacă în ultimii ani Ion Țiriac nu a avut prea mari emoții pentru ocuparea primei trepte a clasamentului celor mai bogați români, în 2019 fostul tenismen își vede amenințată poziția.

  • 19 pentru 2019- Sistemul medical, la control

    Sistemul de sănătate românesc își relevă, în continuare, multitudinea de neajunsuri, în timp ce furnizorii privați de servicii medicale își continuă expansiunea.

  • 19 pentru 2019- Între expansiune și stabilizare

    Piața imobiliară locală a crescut în ritm alert pe parcursul ultimilor ani, iar temerile că bula imobiliară se va sparge s-au amplificat, însă contextul diferă față de cel din 2008.

  • 19 pentru 2019- Clasic versus modern

    Te trezești dimineața și constați că nu ai mai nimic in frigider. Cobori repede la magazinul din colț să îți iei ceva rapid de mâncare, ouă pentru omletă, o cutie de lapte și fructe.

  • 19 pentru 2019- Anul consolidării

    Anul 2018 a adus pe piața locală de telecom o tranzacție‑gigant, care va crea unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de telecomunicații din Europa, dar și noi provocări din partea autorităților. Ce va fi în 2019?

  • 19 pentru 2019 – La apogeu

    România a înregistrat în anul 2018 cel mai bun rezultat agricol din istorie, iar 2019 se anunță a fi un an la fel de promițător pentru agricultorii locali.

  • 19 pentru 2019- Cu viteza melcului

    Marile proiecte de infrastructură rămân doar pe hârtie, iar autostrăzile nu reușesc să spargă bariera promisiunilor electorale.

  • 19 pentru 2019- Transparența la raport

    Din 2019, peste 600 de companii care au peste 500 de angajați sunt așteptate să facă publice informații privind modul cum implementează strategia de business și cum abordează teme precum relația cu furnizorii, problemele angajaților sau protecția mediului.

  • 19 pentru 2019- Printre eroi

    În vremurile în care adevăratele repere în materie de valori sunt greu de găsit, trebuie mai mult ca oricând să promovăm eroii de lângă noi.

  • Eusediu Margasoiu: „Călătoria strategică pe care o faci în marketing este o funcție matematică cu mai mulți parametri”

    La începutul anilor ’90, Eusediu Margasoiu era inginer la Aerofina, o unitate militară care producea echipamente de bord pentru aeronave. Era un tânăr confuz, cu o leafă de subzistență. La insistența gazdei sale, o „domnișoară” de 80 de ani, Eusediu Margasoiu s‑a dus la un interviu de angajare la îmbuteliatorul Pepsi. Astfel, a început călătoria sa în marketing.