Cautare

Nr. 138 - Small Business

Nr. 138 - Small Business
  • Teroarea francului

    Francul elvețian a ajuns principalul suspect de „terorism“ din finanțele europene. După șocul de 1,2 pentru un euro a ajuns la paritate. În realitate, moneda elvețiană este și ea doar o victimă colaterală a unui război mai mare. De aceea, pentru împrumutați este cu atât mai complicat să supraviețuiască.

  • Antreprenoarea care a părăsit mediul corporatist pentru a lansa o afacere cu „surprize” în industria cosmetică

    După mulţi ani la șefia unei multinaţionale, Pavlina Marinova a ales piaţa din România pentru a-şi lansa propria afacere.

  • Mihai Grecea s-a lăsat de publicitate pentru a zbura în producția low-cost

    În 2010, Mihai Grecea a lansat casa de producție video low-cost easyfilm. Ințiativa a venit la scurt timp după ce renunțase la statutul  de antreprenor în industria publicității.

  • Merge ca pe roate

    Un antreprenor român a pedalat cu succes în business, militând pentru un fenomen întâlnit  în oraşele verzi ale Europei, mersul cu bicicleta.

  • Povești de viață și sport

    Atunci când poverile cotidiene devin apăsătoare, o experienţă outdoor poate fi cea mai bună soluţie pentru reîncărcarea bateriilor.

  • Reciclare creativă

    Creativitatea și 4.000 de euro pot fi începutul unei povești de business etic.

  • Urzeala cancerului

    La începutul acestui an, Consiliul Concurenței a publicat raportul (140 de pagini) pe baza căruia a decis, în octombrie 2014, amendarea cu 3,2 milioane de euro a 11 agenții de media care au format un cartel pentru eliminarea de pe piață a concurentului The Group.

  • Business din zbor

    A renunţat la destinaţii precum Seychelles, Los Angeles sau Bangladesh, iar acum îi ajută pe alţii să obţină un job care te plăteşte să călătoreşti.

  • Şofat în  siguranţă

    Italianul Andrea Fogliazza a venit în România în urmă cu opt ani şi a rămas aici pentru a fonda  o şcoală care te învaţă să conduci „sănătos”.

  • Cum creşte o afacere în sănătate

    O afacere în care o masă costă cât o maşină  nu poate avea ca miză decât sănătatea.

  • Spălatul rufelor ca business

    Conceptul de laundromat self-service este cunoscut în occident, iar de câțiva ani, doi tineri l-au dezvoltat şi în Bucureşti.

  • Cum te aperi de riscul valutar

    Recenta apreciere a francului a lovit câteva sute de mii de români cu împrumuturi în moneda elvețiană, dar alte milioane care au de plătit rate în euro sunt în continuare protejați de relativa stabilitate a leului de după 2009.

  • Fructele din sticlă

    Un buchet de arome provenite din fructe proaspete într-o sticlă cât palma de mare – acest lucru și l-a imaginat Melania Damian.

  • Povestea unui business ce creează deserturi haute couture

    De mai bine de doi ani creează dulciuri personalizate pentru clienții din România, iar acum Alina Sudriu plănuiește să își extindă afacerea în afară.

  • Antreprenorii care au mizat pe plăcerea de a găti rețete sofisticate în propria bucătărie

    Parafrazând cunoscutul basm al lui Petre Ispirescu "Sarea-n bucate", doi tineri au început o afacere care îmbină plăcerea de a mânca bine cu gătitul acasă.

  • Pasiune amăruie

    Gianina Artene a descoperit un tip special de ciocolată şi a făcut un business din el.

  • Un conducător colosal

    Care sunt secretele managerilor performanți și cât de strânsă este legătura dintre rezultatele lor și ale companiilor pe care le conduc.

  • Oportunitățile și riscurile programului „A doua casă“

    Vestea bună pentru cei care au deja o locuință este că vor putea intra în programul „Prima Casă“ dacă o vând pe cea deținută în prezent și încearcă să cumpere una mai mare.

  • În zodia blazării

    Dacă anul bancar 2015 va merge după tonul dat la marea reuniune regională a breslei care a avut loc recent la Viena, nu este loc de multe speranțe în privința șanselor ca această industrie să-și reia curând rolul de finanțator al economiei reale.

  • 10 calitați care te duc spre succes

    Ce îi trebuie unui antreprenor pentru a avea succes? Oameni de afaceri și consultanți ne-au răspuns la această întrebare, iar sfaturile pot fi utile pentru toți cei aflați la început de drum antreprenorial.

  • Design la scară mică

    O idee originală și doi ani pentru a învăța dedesubturile industriei de modă sunt (aproape) de ajuns.

  • O afacere de familie

    O evadare din oraş chiar în inima oraşului este afacerea născută din pasiune pe care a dezvoltat-o o familie în Bucureşti.

  • Arta, ca mod de viață

    Au dorit să deschidă o galerie de artă și au reușit să devină creatorii unei pepiniere de mici și mari artiști.

  • Jocurile copilăriei generaţiei cu cheia la gât – o idee de afacere

    „Cornete”, „Elasticul”sau „Lapte gros” pot părea doar o înşiruire de cuvinte pentru copiii de astăzi, dar pentru părinţii lor reprezintă universul copilăriei lor.

  • Cum poţi face bani din decoraţiuni din hârtie

    Folosind ca material de bază hârtia, doi antreprenori se bucură de apreciere peste hotare, unde livrează 100.000 de obiecte decorative anual.

  • Analiză Forbes: Europa are nevoie de cât mai mulţi antreprenori

    Europa are nevoie de cât mai mulţi antreprenori, însă câţi au curajul să o pornească pe acest drum anevoios?

  • Zâmbete și profit din cabine foto

    Sunt tineri, dar afacerea lor exploatează nostalgia fotografiilor şi cabinelor foto de altădată.

  • Jamaica în farfurie

    O călătorie în afara țării duce la descoperirea unor culturi aparte, peisaje noi sau oameni diferiți. Iar uneori se nasc idei şi de business.

  • Un business de contact

    Un model antreprenorial inedit presupune dublarea cifrei de afaceri şi decorarea pereţilor companiei cu medalii câştigate prin luptă. La propriu.

  • Rețeta Pura Vida

    Dacă până la 30 de ani, unii nu ştiu încă ce vor, Tudor Maxim a găsit reţeta prin care a reuşit să dezvolte o reţea de hosteluri.

  • Despre începuturi

    Auzim foarte des în publicaţii, cărţi, editoriale că antreprenorii trebuie să aibă curaj, să-şi asume riscuri, să vadă oportunităţi şi că dacă „bifezi” calităţile acestea te regăseşti în acea categorie selectă a antreprenorilor.