Cautare

Nr. 135 - Afaceri de familie

Nr. 135 - Afaceri de familie
  • Distribuţia talentului în familie

    Când afacerile în familie înseamnă milioane de euro, studiile copiilor pot depinde de nevoile firmei.

  • Urmaș de inventator

    A încercat mai întâi concurența, apoi alt domeniu, dar într-un final tot afacerea familiei a fost cea care l-a convins.

  • Reciclare via Cambridge

    Andrei Sofian (23 de ani) a urmat cursurile facultății de inginerie din Cambridge  (Marea Britanie), unde a fost și președintele Societății Românilor din Cambridge.

  • Şcoala de acasă

    Principiile antreprenoriatului se învaţă în familie. Cristina și Ioana Șucu sunt cel mai bun exemplu în acest sens.

  • Avantajul fiului

    Crearea unei reviste te poate pregăti pentru distribuţia de IT, de echipamente foto şi electrocasnice şi pentru un loc în topul Forbes 500. Povestea familiei Perian stă dovadă.

  • Marile afaceri de familie: noua generaţie

    Afacerile româneşti mai au mult până să se laude cu un arbore genealogic care se întinde pe sute de ani. Dar, aşa cum spune o zicală, primii paşi către istorie încep cu prezentul.

  • Strategii împreună

    Afacerea familiei Rizea a crescut odată cu cei doi copii ai fondatorilor ei. Azi, noua generație este pregătită să preia businessul ajuns la maturitate.

  • O afacere cu gadgeturi

    Soții Angi și Tudor Țiboc au mizat în urmă cu zece ani pe o schimbare radicală în materie de trenduri în retailul telecom și spun că au avut numai de câștigat. 

  • Modelul transilvănean

    Succesiunile pot fi, uneori, pe jumătate reuşite, dacă experienţa afacerii de familie este un punct de plecare pentru un business de succes al copiilor.

  • Inspirația dulcelui

    Un atelier în care principiile haute couture din modă sunt transpuse în domeniului cofetăriei – o idee de afacere pe care Alina Sudriu a reușit să o aducă la viață.

  • Expozițiile în era digitală

    Piața globală a constructorilor de standuri expoziționale este într-o continuă schimbare impusă de dominația digitalului. Care sunt noile trenduri în industrie și cum reușește România să țină pasul?

  • Merge și așa!

    Cu mulţi ani în urmă, unul dintre managerii străini care avusese un rol important în colaborarea (Oltcit) dintre grupul francez Citroën și statul român privind fabricarea de mașini la Craiova îmi spunea, mai în glumă, mai în serios, că una dintre lecțiile cele mai importante pe care le-a învățat în România este „merge și așa”.

  • Proiecţii ambiţioase

    Generaţia a doua este tentată să iasă din umbra părinţilor cu proiecte temerare, dar refugiul îl găseşte tot în sfaturile celor cu experienţă.

  • Micul Trianon de la Floreşti

    Dincolo de cifre, unele proprietăţi se dovedesc speciale. Mai ales cele care încep cu istoria unei familii, continuă cu o ruptură și apoi o (re)găsire fericită, care se traduce, într-un fel sau altul, şi printr-o investiţie.

  • Castelul ascuns

    Dincolo de cifre, unele proprietăţi se dovedesc speciale. Mai ales cele care încep cu istoria unei familii, continuă cu o ruptură și apoi o (re)găsire fericită, care se traduce, într-un fel sau altul, şi printr-o investiţie.

  • Zabola, afacerea din pădure a familiei Mikes-Chowdhury

    Dincolo de cifre, unele proprietăţi se dovedesc speciale. Mai ales cele care încep cu istoria unei familii, continuă cu o ruptură și apoi o (re)găsire fericită, care se traduce, într-un fel sau altul, şi printr-o investiţie.

  • Sistemul Kaizen, tratament pentru businessuri

    Uneori și businessurile cele mai solide au probleme de „sănătate” iar pentru unele soluțiile vin aplicând principii din Orientul Îndepărtat.

  • (P) Help Net, un brand pregătit pentru viitor

    Reţeaua Help Net se află în plin proces de rebranding, demarat la începutul acestui an şi care se va încheia în 2015. Rebrandingul Help Net constă atât în schimbarea logo-ului, cât şi în optimizarea principiilor de business, regândirea punctelor tari şi a oportunităţilor, restructurarea brandului Help Net ca personalitate. Rezultatul va fi o reţea reprezentată de un brand puternic, matur, relevant pentru clienţi şi iubit de aceştia; un brand în măsură să susţină toate iniţiativele de business în anii care vor urma. 

  • Din nou pe plus

    Segmentul office domină piața de imobiliare care, anul acesta, a evoluat neașteptat de bine, speranțele fiind la fel de mari pentru viitor.

  • Muzica din spatele businessului

    Cum faci dintr-un band un business profitabil? Cum se aplică regulile de business în managerierea unui band și, mai ales, cum faci să fii mereu în căștile tinerilor, generație după generație?

  • Finanțarea afacerii

    Când să ceri bani de la bancă și când nu „Am fost să cer bani de la bancă pentru afacerea mea“ și mi-au respins proiectul; aceasta este una dintre cele mai frecvente plângeri ale proaspeților antreprenori. 

  • Ghid de vânzări pe timp de „creștere economică“

    În ciuda estimărilor inițiale și a prognozelor pesimiste, datele Eurostat arată în dreptul României o creștere economică substanțială: 3,3% în trimestrul al treilea din 2014 față de perioada similară a anului anterior.

  • Începutul sfârșitului

    Clienții câștigă prima mare victorie împreună în războiul cu băncile, care contemplă cu groază prima capitulare separată.

  • Oportunitatea unei piețe noi

    Au preluat businessul creat de părinți pe când aveau doar 21 de ani, iar în zece ani, soții Andrei și Lucia Costea au reuşit să facă multe milioane de euro din suplimente alimentare.