Cautare

Nr. 129 - Școala de după școală

Nr. 129 - Școala de după școală
  • Toamna se numără… şi altceva decât alegătorii?

    Început sub auspiciile creşterii economice remarcabile din 2013, în context european, anul 2014 părea să marcheze, în sfârşit, întoarcerea la lumină a economiei româneşti. Opt luni mai târziu, optimismul rezervat de la începutul anului nu a dispărut în întregime, însă a fost erodat serios de modul în care a evoluat în realitate economia în aceste ultime luni.

  • Politica lovește în afacerile din CEE

    Starea economiei și a mediului de afaceri din Europa Centrală se află într-o degradare continuă, arată un raport al Deloitte.

  • De ce se întorc tinerii în România

    Ce îi face pe tineri să plece este deja un fapt cunoscut -sistemul educaţional limitat din ţara lor, faptul că nicio universitate românească nu se alfă în topul 500 al celor mai bune universităţi din lume. Dar ce îi poate face să se întoarcă? Uneori e vorba de criterii mai puţin pragmatice.

  • Înapoi în România

    Pentru că nu poate elimina cauza (sistemul de educaţie este mai greu de schimbat), cineva s-a gândit să combată efectul şi să-i atragă pe tineri înapoi în ţară.

  • Ţară, ţară, vrem meseriaşi

    Într-o lume dinamică şi competitivă, nevoia companiilor de meseriaşi pricepuţi este tot mai crescută. Ce fac când aceştia nu sunt atât de uşor de găsit? Îi formează singuri.

  • Profesiile viitorului

    Tinerii de azi vor să fie propriii lor șefi, se văd manageri de companii și antreprenori. Care sunt domeniile în care își doresc să lucreze – profesiile care vor domina piața muncii în viitor?

  • Cifrele învăţământului românesc: Câte școli au dispărut în ultimii 20 de ani

    În România ultimelor două decenii multe şcoli şi-au închis porţile. Cum se prezintă azi situaţia instituţiilor de învăţământ.

  • Despre geopolitică, via economie

    Cu mai bine de o sută de ani în urmă, ţările din Europa Centrală și de Est (pe scurt ECE sau, în varianta englezească, CEE) au oferit pretextul pentru declanșarea Primului Război Mondial. Asasinarea la Sarajevo a moștenitorului tronului Austriei și desfășurarea ulterioară a evenimentului care a devastat o lume întreagă și a redesenat harta mondială au fost dezbătute lunile trecute în mass-media din aproape toate colțurile lumii.

  • Cine face politica externă a Americii

    Atitudinea președintelui Obama față de restul lumii ar putea fi rezumată prin motto-ul lui Alfred E. Neuman de la revista Mad: „Ce – eu îngrijorat?”. Obama crede cu adevărat că acțiunile Statelor Unite, peste tot în lume, pe parcursul a câtorva decenii, au înrăutățit lucrurile în loc să le amelioreze; crede că am fost o influență malignă și că, în afară de întâlnirile la discuții internaționale și prosternările în fața prestațiilor ONU, cu cât mai puțin acționează SUA peste ocean, cu atât mai bine.

  • Fabricile de lideri şi de antreprenori

    Cum ar fi dacă antreprenoriatul şi leadershipul s-ar preda la şcoală? Dacă în loc de o oră de matematică, tinerii ar învăţa să facă un plan de afaceri, iar în loc de o oră de muzică, ar învăţa să fie lideri?

  • O şcoală de-o vară

    Cum am învățat, distrându-mă, timp de cinci zile, la o școală de vară pentru avocați.

  • Analiza pieței imobiliare din Europa Centrală și de Est

    Un dezvoltator britanic vorbește despre lecțiile pe care le-a învățat pe piețele imobiliare din centrul și estul Europei.

  • Top 5 lucruri care se pot renegocia cu banca

    Ce poți face când vrei să negociezi dobânda, comisioanele, ziua plății, durata de rambursare sau moneda de creditare.

  • Omul providenţial

    Omul de afaceri Ömer Süsli ar putea fi caracterizat în multe feluri, însă zicala „omul potrivit, la locul potrivit” poate fi cea mai bună alegere.

  • Maxima morală

    Costurile pe segmentul despăgubirilor morale au explodat în doar câțiva ani de la nici 30 de milioane de lei, în 2008, la peste 250 de milioane de lei anul trecut.

  • Educaţia, varianta digitală

    Era în care cine avea informația deținea puterea a trecut. Astăzi, tot ce ai nevoie să știi este la un click distanță. ce înseamnă educația pe suport digital?

  • Puterea PR-ului

    Deși piața serviciilor de Relații Publice a scăzut cu 10,5% în 2013, influența și puterea oamenilor din acest domeniu a crescut în mass-media.

  • O pălărie cu valoare: ce mai oferă piaţa de MBA-uri

    Şcolile de afaceri de top nu ar trebui să se confrunte cu dificultăţi majore, de vreme ce au ca parteneri cei mai buni profesori de business. În România, ultimele luni au adus noutăţi, iar numărul de participanţi tinde să crească.

  • Eficienţă şi pragmatism

    Școala IAA, inițiată în 2006 de conducerea de atunci a organizației IAA România, este un program de pregătire a profesioniștilor din publicitate și marketing.

  • Şcoala de după job

    Pentru cei care au depăşit vârsta şcolii şi sunt în căutare de perfecţionare, există iniţiativele private de tipul after-work.

  • Drumul de la Cambridge în România

    Exodul creierelor este reversibil. Cu condiția ca idealismul tinerilor să întâlnească o ofertă interesantă.

  • Ghid de carieră

    Cea mai importantă alegere, după cea a studiilor, este cea a carierei de urmat. Cine ar putea să îi ajute pe tineri să ia decizia potrivită?

  • Prioritatea Uniunii Europene

    Cu diversitatea-i caracteristică, UE însumează un amalgam de sisteme educaționale care se schimbă simțitor din graniță în graniță.

  • Afrodita Blasius: „Nimeni nu judecă în locul tău ca să găsească formula fericirii în marketing”

    Afrodita Blasius, Managing Partner la agenția Bridge Communication, predă cursuri de marketing la Școala IAA. Când studenții o întreabă cum trebuie rezolvată o situație, Afrodita Blasius răspunde: „Depinde!”. Pentru că în marketing nu există rețete sau teoreme.