Cautare

Nr. 115 - Lecții învățate după 20 de ani de afaceri

Nr. 115 - Lecții învățate după 20 de ani de afaceri În numărul special ,,Lecții învățate dupa 20 de ani de afaceri”, Forbes România vă prezintă poveștile unor afaceri de succes care au rezistat mai bine de două decenii pe piața românească și lecțiile învățate de cei care le-au condus în tot acest timp.
  • Falimentul economiei moderne

    Victoria răsunătoare a Guvernatorului statului New Jersey, Chris Christie, a generat speculații despre cursa prezidențială din 2016, în special din partea republicanilor, din moment ce printre politicieni și învățați se vehiculează că nominalizarea lui Hilary Clinton din partea democraților este o decizie ca și luată (nu este, dar asta este altă discuție). Dezastrul generat de prgramul ObamaCare și crizele politicii externe care au rezultat din slăbirea puterii americane de către președinte vor fi în prim plan în curând.

  • Un an întunecat

    Se încheie cel mai întunecat an în businessul de media și de comunicare din România. Un an în care interesele politice și de partid au încălecat companiile de presă, obligându-le la niște comportamente care nu au nicio legătură cu cele mai elementare norme ale jurnalismului. Presa a devenit „un organ de partid” și un propagandist devotat partidului. Ce se află în afara partidului este sortit dispariției.

  • Învăţăturile turismului

    Şase dintre unitățile hoteliere din lanțul Continental funcționează de mai mult de 20 de ani. fondatorul acestuia a avut timp să judece tarele industriei în care activează şi să înveţe câteva lecţii.

  • Print versus digital

    A scris istorie în industria copiatoarelor şi a imprimantelor, iar acum Xerox se pregăteşte să facă faţă noului val al erei digitale.

  • Străini cu afaceri românești

    Și-au părăsit țara natală și au ales România, unde au reușit să creeze afaceri de zeci de milioane de euro. Povestea antreprenorilor străini ar putea fi o lecție pentru cei care cred că businessul are granițe.

  • Pregătit pentru un alt an dificil

    Americanul Radu Florescu a venit în România în 1990. Tânărul de 29 de ani avea o viață așezată în SUA. Dar în 1991, a renuțat la „viața tihnită” și a început să facă afaceri în România.

  • IT fabricat în România

    La începutul anilor ’90 luau naștere primele companii IT românești, într-o industrie care pornea de la zero și care în câțiva ani a ajuns să valoreze sute de milioane.

  • Un business cărămidă cu cărămidă

    Sectorul construcțiilor pare să fi trecut, în ultimii 20 de ani, de la extaz la agonie. Prin acest montagne russe a trecut și compania sibiană Ambient.

  • Aurul gri

    Când griul betonului și negrul asfaltului sunt mai valoroase decât galbenul aurului.

  • Banking românesc

    „O idee îndrăzneaţă“, aşa descrie Horia Ciorcilă, fondator al Băncii Transilvania, lansarea pe piaţă, în urmă cu 20 de ani, a instituţiei despre care se gândea atunci că va fi doar un brand de Cluj.

  • Cu ochii după clienți

    Face afaceri de mai bine de 20 de ani și a învățat că retailul nu este nimic altceva decât un „agregator de încredere din partea clienților”.

  • Cele mai vechi companii din lume

    Cele mai bune lecţii de supravieţuire trebuie învăţate de la cele mai vechi afaceri din lume. Dacă longevitatea în sine nu e un merit, longevitatea profitului este cu siguranţă.

  • Exploratorul

    În România, 2013 nu pare să fi fost foarte benefic pentru operaţiunile lui Ovidiu Tender: compania Vulcan a intrat în insolvenţă, iar prospecțiunile seismice pentru hidrocarburi realizate în judeţul Sibiu au iscat controverse. În schimb, în Africa antreprenorului pare să îi meargă mai bine.

  • Parteneriatul ca lecţie

    Încă din vremea tenisului profesionist, talentul lui Ion Ţiriac a fost pus în valoare în partidele la dublu. O teorie aplicată și în afaceri, unde doar partenerii bine aleși conduc la match point.

  • Prin ochii străinilor

    Potenţialul României este imens, susţin investitorii străini, dar evoluția cifrelor tinde pe alocuri să îi contrazică.

  • Punct și de la capăt

    Construiesc afaceri de succes, le vând pe bani mulți, iar apoi o iau de la început. ei sunt antreprenorii în serie.