Cautare

Nr. 114 - Afaceri de familie

Nr. 114 - Afaceri de familie În numărul special „Afaceri în familie”, Forbes România vă prezintă cele mai interesante poveşti ale unor antreprenori care au construit în familie businessuri de succes. Aceştia explică dificultăţile unei astfel de afaceri şi oferă sfaturi, pentru a inspira şi alţi antreprenori să creeze „milioane în familie”.
  • Pulsul afacerilor cu greutate

    Cu o carieră care a purtat-o în mai multe domenii, Corina Vinţan a decis să ia calea antreprenoriatului, fondând o companie de consultanţă în afaceri publice. Şi a ales clienţi cu greutate.

  • Consolidare vs. Dezvoltare

    Romprest, liderul pieței de salubritate, estimează pentru anul viitor dezvoltarea business-ului.

  • Trebuie să vând!

    Dragă Titi, Zilele trecute m-am dus cu tramvaiul la poștă, să-mi ridic corespondența. Am mers două stații. O dată cu mine s-a urcat în tramvai și un vânzător ambulant, cu o paporniță în spate. Eu mi-am vizat cardul RATB, el a început să strige: „Avem alifie contra răcelii, avem leucoplast la un leu!”  

  • Afaceri de familie, modelul american

    Mai mult sau mai puţin cunoscute, acestea sunt numele din spatele unor imperii renumite în SUA şi în lume.

  • Lecţia de istorie

    România poate număra pe degete afacerile de familie care se întind de-a lungul mai multor generații. Însă gustul pentru acest tip de business s-a născut în România interbelică.

  • Greutatea unui nume devenit brand

    Yves Rocher este, prin excelenţă, definiţia unei afaceri de familie de succes care a depăşit graniţele ţării în care s-a născut. Cât de grea este însă o astfel de moştenire pentru urmaşii fondatorului?

  • Pufuleţi de milioane

    O afacere pornită pe vremea studenţiei din dorinţa de a avea mai mulţi bani de buzunar s-a transformat într-o afacere cu un profit de milioane de euro. 

  • Luxul, moştenire grea

    În lumea brandurilor de lux, poza de familie include acum un grup internaţional. Schimbarea nu ar fi însă pe placul fondatorilor. 

  • Modelul franţuzesc

    Se spune că, pentru a face o afacere, unu este prea puţin şi doi prea mulţi. Familia Preotu a început în trei şi a ajuns să controleze cinci branduri. 

  • Masa de şase miliarde de euro

    Afacerile româneşti de familie au ocazia de a sta la masă cu oameni care reprezintă 9% din Produsul Intern Brut al Uniunii Europene. Subiectul lor preferat? Copiii şi succesiunea. Este ceea ce îi preocupă pe toţi aceşti antreprenori de elită, indiferent de nivelul afacerii.

  • Diversificare în familie

    Afacerile familiei Bițoiu sunt gândite pentru a se susține reciproc și a respecta o filozofie verde. Un caz probabil unic în rândul miliardarilor români.

  • Cu antreprenoriatul în ADN

    Rețele, companii specializate în managementul afacerilor de familie, cursuri în facultăți, centre de excelenţă și site-uri dedicate lor: afacerile de familie sunt complexe şi au nevoie de mai multă expertiză decât alte tipuri de antreprenoriat. Nu e întotdeauna simplu când businessul se transmite genetic.

  • Care e rostul unui antreprenor?

    Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, când vorbesc cu românii care au intrat în afaceri în primii ani de după revoluție ajung, inevitabil, la două teme.

  • Va fi România o țară verde?

    Cum va arăta România Green în anul 2020? La această întrebare au încercat să răspundă invitații revistei „Forbes România” în cadrul celei de-a doua ediții a evenimentului FORBES GREEN, care s-a desfășurat pe 28 noiembrie, la Camera de Comerț și Industriei a României.