Cautare

Nr. 106 - Românii și rețeta americană

Nr. 106 - Românii și rețeta americană
  • Roţile economiei

    Vânzările de mașini către persoane fizice au scăzut dramatic. Din fericire, cumpărătorii-companii, un barometru al economiei, nu lipsesc și chiar ne dau motive să fim optimiști. 

  • Retail modern, după reţetă franceză

    De la primul magazin deschis în 2001 la o reţea completă de hypermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate, carrefour românia pare să fi găsit reţeta succesului.

  • Call center à la française

    Pe o piaţă dominată de multinaţionalele americane, o companie franceză vrea să rupă barierele şi să demonstreze că se poate implementa în industria centrelor de contact şi un alt model de business.

  • De la beep la 4G

    Evoluția industriei telecom a fost spectaculoasă în ultimii ani, iar unul dintre momentele semnificative pentru piața din românia a fost intrarea francezilor de la France Telecom, sau Orange, așa cum este cunoscut grupul azi.

  • Hamburger pe românește

    În spatele unui brand puternic se află un om puternic. Iar atunci când este vorba despre o multinaţională foarte cunoscută, omul potrivit pare să fie tocmai cel care a cunoscut toate etapele evoluţiei profesionale.

  • Doamna și mărul

    A făcut cunoștință cu brandul Apple în ‘91 și a fost dragoste la prima vedere. Două decenii mai târziu, conduce singurul Apple premium reseller din România – un format de magazin care recreează experiența originală Apple.

  • Domnul Avon și lecțiile de afaceri

    Lucrează într-un business dedicat înfrumuseţării femeilor şi are pe mână o afacere de origine americană, de o sută de milioane de euro. Pentru el, succesul s-a construit cu paşi mărunţi, iar maturizarea profesională s-a datorat, paradoxal, crizei.

  • Secretul din spatele afacerilor de familie

    Rafinamentul şi atenţia cu care este tratată frumuseţea au fost dintodeauna sinonime cu Franţa. Iar când acestora li se adaugă ideea de a vinde prin corespondenţă produse care au la bază plante, nici nu este de mirare cĂafacerea s-a extins în întreaga lume.

  • Negustorii de timp

    Când clienții au tot mai puțin timp pentru treburile casnice, producătorii de electrocasnice sunt nevoiți să mizeze tot mai mult pe inovație.

  • Motorul „știe tot“

    Care sunt cele mai dinamice sectoare ale economiei și cum schimbă tehnologia obiceiurile de consum ale românilor? Să dăm un search pe Google!

  • Pariu pe educație

    Giganții IT-ului american fac regulile când vine vorba de producție de software și programare, iar școlile din România le oferă anual o mare parte din specialiștii de care au nevoie să rămână în joc.

  • SUA din farfurie

    Românii au importat din SUA nu doar fast food, ci şi conceptul autentic de restaurant cu specific american, mizând pe o nişă puţin exploatată şi creând un brand original. 

  • Taxe și dureri de cap

    Piața farmaceutică românească ar putea intra încetul cu încetul la apă din cauza problemelor de finanțare. Lipsa predictibilității și a transparenței în ceea ce privește taxarea și legislația reprezintă riscuri suplimentare, este de părere Almin Adzovic, General Manager Merck Sharp & Dohme (MSD)România.

  • Un mentor cadou

    Ştefania Magidson ar fi putut duce o viaţă de vedetă de la Hollywood (de altfel, e soţia unui producător), dar ea preferă să se ocupe de fundaţia sa, să scrie, să vorbească pe Skype cu bursierii săi români şi să vină în ţară de cel puţin două ori pe an.

  • Reţeta americană şi Reţeta franceză : numărul dublu Forbes American/French Issue

    În luna iulie, în care sărbătorim în mod tradiţional Franţa şi SUA, Forbes România a încercat să afle ce anume atrage investitorii americani şi francezi în ţara noastră şi să contureze  poveştile managerilor din România ai celor mai importante companii originare din cele două ţări : Avon, McDonalds, Whirlpool, Apple, Microsoft, Google, pe de o parte, şi Renault, Carrefour, Orange, Lafarge, Webhelp şi Yves Rocher, de cealaltă parte. 

  • Radu Florescu: „Antreprenorii români nu se lasă descurajați“

    În 1990, Radu Florescu avea 29 de ani când a venit în România. În SUA avea totul: o familie, un job bun și o situație materială confortabilă. Dar a intrat în afacerile de publicitate de la noi. După 23 de ani, Florescu are ce să povestească despre SUA, dar mai ales despre România.