Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Retrospectivă 2015: care au fost cele mai importante evenimente desfășurate în domeniul HoReCa

România pare să fie o piață vânată de tot mai mulți dezvoltatori din domeniul hotelier, al restaurantelor și al cafenelelor. Anul 2015 a culminat, printre altele, cu inaugurarea primului hotel Sheraton din România și cu lansarea conceptului „La mia cucina da Massimo” în premieră mondială, în Timișoara.
Restaurant Le Dali 9 + Pierre Monetta

Nespresso a deschis primul Boutique din București

Unul dintre numele de referinţă la nivel global în domeniul cafelei porţionate premium, Nespresso şi-a anunţat, în mod oficial, în ianuarie 2015, deschiderea operaţiunilor sale comerciale în România.

De asemenea, Nespresso a deschis în vara anului 2015 primul Nespresso Boutique, care oferă o experiență de referință în categoria retail-ului de lux. Deschis în zona Calea Dorobanți, Nespresso Boutique a fost conceput de o echipă internațională de arhitecți și designeri, în strânsă colaborare cu echipa centrală Nespresso din Lausanne. Clienții Nespresso Boutique se pot bucura de o zonă de degustare unde pot explora gama de 23 de sortimente de cafea Grands Crus, precum și edițiile limitate. Aceștia sunt ajutați să compare sortimentele de specialiștii în cafea.

VEZI CE EVENIMENTE S-AU DESFĂȘURAT ȘI ÎN ALTE DOMENII, ÎN 2015

Nestlé Nespresso S.A. este pionier şi nume de referinţă în domeniul cafelei de lux. Având sediul în Lausanne, Elveţia, Nespresso îşi desfăşoară activitatea în 62 de ţări şi are peste 10.500 de angajaţi. În 2014, compania a operat o reţea globală de vânzare cu amănuntul, formată din peste 400 de magazine exclusive, în 258 de oraşe.

Nespresso România își extinde activitatea prin intermediul a patru magazine

Dragoș Petrescu a preluat restaurantul Pescăruș

La începutul anului 2015 Dragoş Petrescu, unul dintre cei mai mari antreprenori din industria locală a restaurantelor, care controlează grupul City Grill, a preluat în operare restaurantul Pescăruş, de pe malul lacului Herăstrău. Acest restaurant, cu o istorie de peste 70 de ani, și-a făcut loc în portofoliul grupului, după  Caru’ cu Bere  şi cele două berării Hanu’ Berarilor. Grupul mai deţine şi restaurantele City Grill, cafenelele City Cafe şi localurile Tratoria Buongiorno, în total 16 unităţi.

Starbucks a deschis o nouă cafenea și a lansat gama Reserve

Pe 12 februarie 2015, Starbucks a inaugurat o nouă cafenea în zona Pipera. Starbucks Reserve Strip Mall este  o cafenea cu o gamă de cafele disponibilă în ediție limitată, Reserve. După Londra, Amsterdam și Moscova, București este a patra locație din Europa unde  clienții au la dispozitie cafelele din gama Reserve, comercializate și preparate pe loc cu ajutorul sistemului Clover (o tehnologie inovatoare denumită Vacuum-Press care scoate cel mai bun gust din boabele de cafea), susține brandul.

AmRest Holdings a preluat Starbucks România

Primăvara anului 2015 a debutat cu anunțul făcut de Compania poloneză AmRest Holdings, conform căruia aceasta a preluat franciza de cafenele Starbucks în România și Bulgaria, tranzacția fiind estimată la 16 milioane de euro. Starbucks a intrat pe piața din România pentru prima oară în anul 2007. În 2014 au fost deschise patru cafenele, iar în 2015 au ajuns la un număr de șapte unități pe piața din România, înregistrând o creștere semnificativă.

Dragoș Petrescu a fost ales în funcția de președinte HORA

Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) a anunțat în vara anului 2015 alegerea omului de afaceri Dragoș Petrescu în funcția de președinte al Organizației, acesta preluând mandatul de la Tinu Sebeșanu, primul președinte și inițiatorul organizației. Tinu Sebeșanu își păstrează funcția de consilier de onoare al Organizației.

Membrii fondatori ai HORA sunt operatori ai industriei, reprezentanți ai următoarelor entități: Argentine, Benihana, Biutiful, Caru’ cu Bere, Casa Di David, Casa Doina, City Grill, Crêperie d’Amour, Fratelli, Hard Rock Café, La Fattoria, La Mama, Loft, White Horse.

Primul hotel Sheraton deschis în București

În vara anului 2015 s-a deschis hotelul Sheraton Bucureşti, construit în locul fostului Howard Johnson, după o investiţie de 6 milioane de euro şi renovările care au durat un an. Procesul de transfor­mare a început în toamna anului 2014, când lanţul hotelier Star­wood Hotels & Resorts Worldwide, cel care deţine brandul Sheraton a semnat un contract de franciză cu Grand Plaza Hotel (fostul Howard Johnson). Hotelul Sheraton este clasificat la cinci stele, are 270 de camere, dintre care 27 de apartamente executive și un apartament prezidențial.

La momentul actual, brandul Sheraton are peste 500 de hoteluri în întreaga lume. Starwood Hotels & Resorts Worldwide este un lanț hotelier american și unul dintre cei mai mari operatori de hoteluri din întreaga lume. În afară de brandul Sheraton, compania mai controlează mărci precum Westin, Le Méridien, W Hotels sau Four Points by Sheraton.

Vezi cum arată primul hotel Sheraton din România

Primul Park Inn by Radisson – investiții de 6 milioane de euro

Primul Park Inn by Radisson a fost deschis în toamna anului trecut, după investiții de aproximativ șase milioane de euro. Compania de Turism București (BUTU) a decis să transforme o parte din apartamentele existente în complexul Centre Ville într-o nouă unitate de cazare, prima din România care operează sub brandul Park Inn. Lucrările de renovare au început pe 1 septembrie, după închiderea Centre Ville, iar la 1 septembrie, noul Park Inn a fost operațional. Hotelul a intrat sub operațiunea Carlson Rezidor Hotel Group, alături de Radisson Blu Hotel, având conducere comună și este un proiect dezvoltat de către București Turism SA.

Tragedia de la Colectiv și urmările acesteia

Incendiul de la club Colectiv, din data de 30 octombrie 2015 pare să-și fi pus amprenta asupra domeniul HoReCa, aducând noi reguli de securitate pentru cluburile și restaurantele din România. Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) a susţinut că aplicarea normelor  Inspectoratului pentru Situații de Urgență  (ISU) ar duce la închiderea tuturor hotelurilor şi restaurantelor, de la 1 ianuarie 2016. Conform lui Dragoș Petrescu, președintele HORA, peste 60% dintre operatorii de hoteluri și restaurante nu au avizul ISU.

A fost închis lanțul de restaurante Chocolat

În luna noiembrie a anului ce tocmai s-a încheiat lanțul de restaurante Chocolat, prezent prin intermediul a șase unități din București, a fost închis, după ce, Tudor Constantinescu, proprietarul acestuia, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, alături de alte trei persoane. Procurorii îl acuzau la momentul respectiv pe antreprenor că, în perioada 2008 – 2015, a folosit un program de contabilitate cu dublă gestiune. Mai exact, programul, achiziționat în 2006, permitea ținerea unei evidențe duble, iar proprietarii localurilor prezentau autorităților încasări mult mai mici decât cele reale. Aceste evenimente s-au produs în contextul verificărilor și a celor 43 de percheziții desfășurate în localurile de lux din București, întreprinse în urma tragediei din clubul Colectiv.

Starwood, preluat de Marriott

Marriott a anunțat, la mijlocul lunii noiembrie a anului trecut, că va cumpăra lanțul hotelier Starwood, unul dintre competitorii săi. În urma tranzacției va fi dezvoltat cel mai mare lanț hotelier. Tranzacția este estimată la 12 miliarde de dolari, iar noul lanț hotelier va cuprinde peste 5.500 de hoteluri și 1,1 milioane de camere în întreaga lume. Marriott va avea o prezență mai mare pe piețele din Europa, America Latină și Asia, și va deveni competitor al startup-urilor care se ocupă cu închirierea unui apartament, cum este Airbnb, dar și cel mai mare lanț hotelier din lume.

Premieră mondială: lansarea conceptului „La mia cucina da Massimo”

În decembrie a fost lansat în premieră mondială noul concept de restaurant „La mia cucina da Massimo” de către Segafredo Zanetti Espresso Services, în Timișoara. Noul restaurant a fost dezvoltat şi realizat de Segafredo Zanetti Espresso Services Ltd., o companie creată în sistem joint venture de Massimo Zanetti Beverage Group, operator pe piaţa mondială a produselor destinate segmentului Horeca, şi Bibas Group, un grup de firme braşovean cu peste 15 ani de activitate în domeniul de profil. Conceptul reunește trei lucruri specific italienilor – bucătăria italiană autentică, barul tipic italian, îngheţata şi deserturile specifice peninsulei.

McDonald’s a extins rețeaua de cafenele McCafé cu 5 unități

McDonald’s România a extins reţeaua de cafenele McCafé  în 2015 cu cinci unităţi, în Bucureşti, Buzău, Piteşti şi Craiova, ajungând, astfel, la 19 cafenele până la finalul anului. Investițiile pentru anul 2015 au depășit suma de 13 milioane de lei, conform lui Daniel Boaje, directorul general al companiei.  McDonald’s a aniversat în 2015 20 de ani de la deschiderea primului restaurant în România, cel de la Unirii.

Compania a investit 700 de milioane de lei în cei 20 de ani şi are o echipă de peste 4.000 de angajaţi.

 VEZI ȘI: Lecții pentru 2016 – Daniel Boaje, McDonald’s România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii