Reţeta germană de la Sebeş - Forbes.ro
Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Reţeta germană de la Sebeş

Vara trecută sărbătoreau 10 ani de la intrarea pe piaţă a brandului Aquatique, pentru care compania investise peste 30 de milioane de euro. Vara aceasta sărbătoresc 10 ani de la intrarea pe piaţă cu brandul Albacher, după investiţii totale de 70 milioane de euro.
IMG_6085

Este cel mai mare grup cu capital privat românesc din industria
băuturilor, piaţă pe care concurează cu giganţii Coca-Cola HBC, Ursus, Heineken şi PepsiCo. Cu 2.000 de angajaţi este şi cel mai mare angajator din acest sector. Cei doi oameni de afaceri care controlează Romaqua Group, Octavian Creţu şi Nicolae Palfi spun că vor investi între 30 şi 40 mil. euro în următorul an pentru renovarea şi modernizarea fabricilor cu noi tehnologii şi pentru a dezvolta o nouă fabrică pentru sucuri la Azuga.
Poziţia a patra pe piaţa berii
„Suntem pe locul patru consolidat pe ţară într-o piaţă dominată de
multinaţionale. Noi când am intrat, am intrat pe descreşterea pieţei. Orice investiţie iniţială este mare, dar ea se amortizează apoi cu costuri mai mici, unitare“, susţine Octavian Creţu, acţionar majoritar, preşedinte al Romaqua Group.
Are 20 de ani de activitate şi nouă branduri în portofoliu: Borsec – ape
minerale naturale natural carbogazoase şi plate, Stânceni – apă
minerală naturală carbogazoasă, Aquatique – apă minerală naturală
oligominerală plată, Giusto – băuturi răcoritoare carbogazoase, Giusto
Natura – băuturi răcoritoare plate, Giusto Elektrik – băutură energizantă, Albacher, Dorfer şi Mühlbacher – bere.
Borsec este liderul pieţei de ape minerale naturale, iar Giusto Natura
este liderul pieţei de băuturi răcoritoare plate (still drinks). Borsec, este cea mai medaliată apă din România, a obţinut în anul 1873 titlul de “Regina Apelor Minerale” din partea împăratului Franz Josef, fiind transportată cu căruţele încă din secolul al XVI-lea, în butoaie de stejar, la curtea domnească de la Alba Iulia, pentru a fi folosită ca tratament de către Sigismund Bathory, dar şi de către alţi suverani şi căpetenii politice din Apus. Iar potrivit topului celor mai bune produse pentru copii, realizat în anul 2016 de către Forbes România, apa oligominerală naturală Aquatique a fost desemnată câştigătoare la categoria “Apă minerală plată pentru sugari şi copii mici”
Compania are o cifră de afaceri de circa 160 milioane de euro. Produsele sale sunt exportate în peste 19 ări, printre care Spania, Israel, Coreea de Sud, Egipt sau Australia.

Printre cele mai moderne fabrici din lume
Berea Albacher este produsă la Sebeş -Lancrăm, cea mai nouă dintre fabricile grupului, şi una dintre cele mai moderne din lume. Întreaga platformă a fabricii are 35 hectare şi va deveni un mare centru industrial.
Albacher este o bere Premium Lager, obţinută exclusiv din ingrediente naturale: apă, malţ, mălai şi hamei, după o reţetă tradiţională germană. În fabrică lucrează 263 de oameni pentru a produce 4.000 de hl. de bere zilnic.
Brandul deţine poziţia a patra pe piaţa berii, cu o cotă de piaţă în volum de 6,7%, potrivit datelor interne Romaqua Group.
Românii se menţin în top 10 mondial la consumul de bere, potrivit
Asociaţiei Berarii României. Piaţa berii din România a înregistrat un
salt de 2% în 2017, comparativ cu anul anterior, ajungând la un volum de 16,11 milioane de hectolitri, iar consumul de bere s-a situat la 82 de litri/cap de locuitor, potrivit aceleiaşi surse.
Ovidiu Petrenciu, berarul Albacher ne-a arătat cum face pentru a
produce berea proaspătă, nepasteurizată, filtrată la rece. Ne-a explicat cum, datorită fermentării la temperaturi joase, dioxidul de carbon este persistent un timp îndelungat după deschidere. Savoarea berii se datorează procesului de producţie cu metode moderne de filtrare cu membrane şi microfiltrare. Acestea înlocuiesc procesul clasic de pasteurizare şi păstrează neschimbate gustul şi aroma.
Folia de protecţie din aluminiu menţine partea superioară a dozei curată, iar sistemul barieră OxyProof, inovaţie tehnologică ce include atât capacul cât şi materialul PET al ambalajului, împiedică simultan
pierderea dioxidului de carbon şi pătrunderea în interior a oxigenului.
”Investiţiile sunt cheia pentru creştere. Drept urmare am bugetat pentru următorii doi ani investiţii de 30-40 de milioane de euro în dezvoltare. Este vorba despre o fabrică nouă la Azuga. Am ajuns la limită cu capacitatea de producţie în fabrica de la Buşteni, astfel că vom muta producţia de sucuri în noua unitate de producţie, unde avem în plan să fabricăm şi o gamă nouă de produse. Linia instalată la Buşteni pentru Giusto va funţiona în continuare pentru a prelua orice fel de ultrasarcină”, a explicat Nicolae Palfi, Vice-Preşedinte Romaqua Group.
Pe lângă investiţia în noua fabrică, ”planul de dezvoltare cuprinde și
modernizări în fabrica de la Buşteni, dotări suplimentare în tehnologie la Borsec, dar şi creşterea bazei logistice cu 40%”, precizează Palfi.
În ultimii doi ani, compania a investit peste 20 de milioane de euro,
bugetul fiind alocat pentru extinderea fabricii de bere de la Sebeş , pentru fabrica Borsec şi pentru extinderea şi modernizarea capacităţilor de depozitare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii