FacebookTwitterLinkedIn

Rețelele sociale au fost, din nou, organizațiile vizate cel mai frecvent în atacurile de tip phishing.

În luna martie, infractorii cibernetici au compromis LinkedIn, o reţea de socializare pentru mediul de afaceri, cu 200 de milioane de utilizatori în întreaga lume.

O campanie de e-mail în masă a folosit ca temă Ziua Sf. Patrick, promiţând utilizatorilor un cont premium gratuit pentru site-ul de socializare. Pentru a intra în cont, utilizatorul trebuia să acceseze un link care ducea către o pagină de phishing, şi nu către site-ul oficial LinkedIn. Datele contului de utilizator şi parola, odată introduse, erau transmise mai departe infractorilor, mai arată Kaspersky Lab.

Pe locul al doilea în clasamentul celor mai atacate platforme, după rețelele de socializare, s-au poziţionat serviciile de e-mail şi de mesagerie instantă (16,6%).

Cota motoarelor de căutare (14,4%) și a organizațiilor financiare și de plată online a scăzut cu 2 și, respectiv, 3,5 puncte procentuale, serviciile financiare ajungând pe locul al treilea în clasament. Proporția de atacuri de tip phishing împotriva magazinelor online a crescut cu 8,9 puncte procentuale, poziţionând această categorie pe locul al cincilea (12,8%).

China a fost principala sursă de spam, fiind responsabilă pentru 24,6% din numărul total de spam distribuit, cu o creștere de 1,7 puncte procentuale față de luna precedentă. SUA a ocupat locul al doilea în clasament (17%, cu o scădere de 2 puncte procentuale).

Coreea de Sud a ocupat locul al treilea, fiind sursa pentru 13,6% din cantitatea totală de spam la nivel mondial, cu 0,8 puncte procentuale mai mult decât în luna februarie. Din aceste trei țări a fost transmis mai mult de jumătate din totalul de spam răspândit la nivel mondial.

Ţările în care antivirusul a detectat cele mai mari procente de ataşamente de e-mail cu caracter malware au fost SUA cu 12%, Marea Britanie cu 9,8% și Germania cu 9,1%.

Procentul de spam din traficul de e-mail la nivel mondial a scăzut în luna martie cu 6,4 puncte procentuale, ajungând la o medie de 63,5%.