Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Rețelele americane de televiziune vorbesc tot mai mult despre producţia locală în Europa

Conţinutul american, care a dominat ani în şir grilele televiziunilor din majoritatea ţărilor din Europa Centrală şi de Est, începe să piardă teren în faţa producţiilor locale din ce în ce mai dorite de telespectatori, notează Media Expres.
John Rossiter SPT

„Am făcut recent câteva cercetări de piaţă şi am descoperit că 44% din publicul din Polonia doreşte să vizioneze producţii locale, în timp ce în alte pieţe din regiune procentul este de 20%”, spune John Rossiter (foto), General Manager pentru Europa Centrală al companiei americane Sony Pictures Television (SPT) Networks, în numărul dedicat târgului european de televiziune NATPE Europe 2015 al publicaţiei C21.

SPT Networks, care este prezentă pe piaţa din România cu televiziunile AXN, AXN Black, AXN White şi AXN Spin, cu serviciul video on-demand AXN Now şi cu playerul online AXN Player, a făcut primele demersuri în direcţia producţiei locale, anul trecut, prin miniseria poloneză „The Crime”.

Anul 2015 este considerat de către John Rossiter „o piatră de hotar” în activitatea companiei SPT Network în Europa Centrală. Motivul este acela al dezvoltării operaţiunilor companiei la nivel local. În acest sens, în luna februarie, SPT Networks a făcut câteva achiziţii pe piaţa media din Ungaria, ţara din care Rossiter coordonează activitatea companiei la nivel european şi în care emit şi celelalte televiziuni ale grupului, respectiv AXN, AXN White şi AXN Black.

SPT Networks a preluat de la compania scandinavă Modern Times Group (MTG) televiziunea pentru femei Viasat3 şi televiziunea centrată pe audienţa masculină tânără Viasat6, dar şi serviciul VOD Viasat Play. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică.

Prin această tranzacţie, care este de aşteptat să fie finalizată în vară şi care este supusă în prezent analizei organismelor privind concurenţa din Ungaria, SPT Networks va deveni al patrulea grup străin de televiziune de pe piaţa audiovizualului maghiar şi va avea o cotă de piaţă de 6,4% în rândul telespectatorilor ungari cu vârsta cuprinsă între 18-49 de ani.

„Este o mare aşteptare din parte pieţei că vom investi mai mult în conţinutul local”, a explicat John Rossiter.

Potrivit acestuia, finalizarea integrării acestor operaţiuni în Ungaria şi căutarea „altor oportunităţi” în regiune sunt principalele obiective ale SPT Networks pentru anul 2015.

„Avem planuri de lungă durată în privinţa producţiei”, a spus John Rossiter. El a precizat însă că programele americane continuă să fie foarte vizionate şi, în acest sens, a dat exemplu serialului NBC „Hannibal”, care a fost difuzat la televiziunile AXN începând din 2012, în 63 de ţări, printre care şi România.

Rossiter a admis că este din ce în ce mai greu să lansezi show-uri noi. „Producţiile locale devin în mod evident mai importante. Oricum, dacă un program este bun şi dacă îl promovezi cum trebuie, vei obţine rezultatele pe care ţi le doreşti”, a mai afirmat acesta.

Piaţa audiovizualului la nivel european s-a schimbat cu rapiditate în ultimele 12 luni, devenind vital pentru reţelele de televiziune să deţină un portofoliu cât mai extins posibil.

În acest sens, zona online devine şi pentru SPT Networks din ce în ce mai importantă. „În urmă cu un an, ne aflam într-o fază mai mult experimentală în privinţa zonei digitale. Ne gândeam că este ceva ce trebuie să facem la un moment dat în viitor, în timp ce în prezent ne gândim că dezvoltarea în zona digitală trebuie să fie implementată acum”, a mai spus John Rossiter. În acest sens, o altă prioritate este extinderea serviciului VOD AXN Now.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii