Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Retailul modern românesc a atins o cotă de piață de 60%

Retailul modern reprezintă un pilon principal de creștere a consumului, atingând o cotă de piață record, de 60%, în primul trimestru al anului 2016.
cumparaturi supermarket

Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România, a declarat: „Dacă până în 2008, retailul modern creștea cu aproximativ 2-3 puncte procentuale anual în detrimentul celui tradițional, în primele trei luni ale anului creșterea este semnificativă, de patru puncte față de aceeași perioadă a anului trecut”.

Ce se întâmplă cu consumul?

„Consumatorul român s-a mai relaxat, odată cu slăbirea presiunii economice. Primul trimestru din 2016 a însemnat un nou început pentru jucătorii din FMCG, odată cu creșterea puterii de cumpărare a românilor datorată reducerii TVA la produse alimentare si băuturi non-alcoolice și a creșterilor salariale. Beneficiul este că acești bani în plus în buzunarul consumatorilor se întorc acum în  consum, iar 2016 dă semne bune de continuare a creșterii”, precizează Raluca Răschip.

Hipermarketurile înregistrează cea mai mare rată de creștere dintre toate canalele. Acestea câștigă mai bine de un punct procentual, până la 29% cotă de piață datorită creșterii valorii coșului de cumpărături.

În afară de coșuri mai mari de cumpărături pentru fiecare vizită, supermarketurile sunt vizitate de mai multe gospodării și ajung la 17% cotă de piață. Discounterii arată o traiectorie diferită de creștere, reușind să crească și frecvența de cumpărare.

Cele mai recente analize din studiile de monitorizare a consumului casnic arată că românii optează pentru coșuri mai mari de cumpărături, mai ales în comerțul modern.

VEZI AUDIENȚELE MECIURILOR DIN PREMIER LEAGUE 2016

Aceste prime trei luni ale anului urmează tendințele de consum remarcate după prima reducere de TVA din iunie 2015.

Valoarea bunurilor de larg consum este cu 0,4% mai mare, în contextul unei deflații alimentare de 6%, ceea ce se traduce într-o creștere de 3,5% în volum pentru cumpărăturile pentru acasă.

Românii continuă să facă uptrading, adică să achiziționeze mărci și categorii de produse mai scumpe.

Categorii precum peștele și fructele de mare, specialitățile de brânză sau cidrul sunt cele mai dinamice, oferind oportunități brandurilor și retailerilor să inoveze și să creeze experiențe unice pentru consumatori. Creșterile din aceste categorii precum și din altele cum ar fi lactatele, snacks-urile sărate, apa, băuturile răcoritoare și cele spirtoase sau vinul și cele de îngrijire personală vorbesc foarte clar despre nevoile consumatorilor de diversificare și de încercare a unor produse nou intrate în consum.

Rezultatele provin din studiul GfK Consumer Panel Services care monitorizează consumul casnic pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, în 3.000 de gospodării. Datele sunt valabile pentru primul trimestru al anului 2016.

Mai multe detalii despre tendințele și motoarele de creștere pentru acest prim trimestru, se află în raportul Fast Moving Trends in FMCG.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii