Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Bunuri de consum |
|

Retaileri: Acuzaţiile de creştere artificială a preţurilor înainte de 1 iunie 2015 nu au fost confirmate de nicio instituţie abilitată

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) ţine să îşi reafirme sprijinul faţă de măsura de reducere a TVA la produse alimentare adoptată de Guvernul României,  care va intra în vigoare la 1 iunie 2015.
cumparaturi supermarket

Reamintim opiniei publice şi faptul că acuzaţiile de creştere artificială a preţurilor în perioada premergătoare creşterii TVA nu au fost confirmate de nicio instituţie abilitată în acest sens. Dimpotrivă,  Institutul Naţional de Statistică a dat publicităţii, recent, indicele preţurilor, potrivit căruia majoritatea preţurilor au scăzut în ultimele luni. În pofida acestor elemente a devenit evident în ultima perioadă că există un plan al grupurilor de interese deranjate de lupta Guvernului împotriva evaziunii fiscale prin care se încearcă demonizarea supermarketurilor şi portretizarea acestora în „ţapi ispăşitori” pentru diverse pretinse probleme cu care s-ar putea confrunta diferite sectoare din agricultura românească. În această strategie distructivă nimic nu a fost uitat: s-au folosit termeni precum „sabotaj” sau „tun” sau expresii precum „profiturile se ascund în buzunarele comercianților” pentru a ilustra situaţii de modificări ale preţurilor la diverse produse, fără a se fi menţionat dacă aceste produse erau sau nu în promoţie în perioadele monitorizate, dacă diferitele comparaţiile se refereau la aceeaşi marca de produs, acelaşi producător, acelaşi comerciant sau aceeaşi unitate de măsură. Retailerii au fost acuzaţi de practici incorecte în relaţiile cu furnizorii precum şi de transfer al profitului în afara ţării, folosindu-se, bineînţeles, întreg arsenalul naţionalist-populist de rigoare”, potrivit unui comunicat al asociației.

Retailerii spune că unii „investitori” vor să transfere către supermarketuri pierderile suferite ca urmare a precarităţii propriului management.

„Însă fără îndoială cea mai mare surpriză sau, mai bine zis, stupefacţie ne-a fost provocată de uşurinţa cu care, sub pretextul sprijinului acordat producătorilor locali, s-au promovat concepte şi iniţiative care nu numai că nu au nimic de-a face cu existenţa unei pieţe libere şi concurenţiale, dar, în subsidiar, urmăresc să deturneze o parte a consumului către proprietarii pieţelor unde cvasi-totalitatea operaţiunilor comerciale este nefiscalizată”, mai spun marii retaileri.

Potrivit acestora, „rezultatul concret pe care şi-l doresc cei care nu văd cu ochi buni reducerea TVA este diminuarea sumelor vărsate la bugetul de stat laolaltă cu discreditarea şi, dacă este posibil penalizarea, celor care plătesc transparent cele mai mari astfel de sume precum şi punerea Guvernului în situaţia în care să ia în calcul amânarea sau chiar renunţarea la aplicarea reducerii generale de TVA de la 24% la 20%, la începutul anului 2016, fapt ce va aduce importante prejudicii membrilor noştri care comercializează produse nealimentare”. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii