FacebookTwitterLinkedIn

Cel mai recent exemplu de marcă românească ajunsă pe plaiuri străine este lanţul de restaurante Trattoria il Calcio, care a deschis două unităţi la Londra şi  vizează şi alte pieţe, precum Dubai şi Monaco, potrivit unei analize a Capital Property Advisors. Printre acţionarii lanţului de restaurante se află şi antrenorul Cosmin Olăroiu, prezent în Topul Forbes 500 Miliardari cu o avere de nouă milioane de euro.

Cât e chiria?

New York, Moscova, Paris şi Budapesta sunt câteva dintre destinaţiile de export ale mărcilor româneşti.

BULEVARD/ STRADA

ORAS

ŢARĂ

Chirie Euro/mp/an

5th Avenue

New York

SUA

16.000

 Tverskaya

Moscova

Rusia

                                             3.000

Avenue des Champs-Élysées

Paris

Franta

7.500

New Bond Street

Londra

Marea Britanie

6.900

Vaci Utca

Budapesta

Ungaria

1.250

ul. Nowy Swiat

Varsovia

Polonia

1.000

Bulevardul Magheru

Bucureşti

Romania

750

Calea Victoriei

Bucureşti

Romania

750

Sursa: Capital Property Advisors

Musette, producător de pantofi, genţi şi accesorii deţinut de Cristina Bâtlan, are magazine proprii în Bulgaria şi in Israel, deschizând în franciză pe pieţele din New York, Luxemburg şi Budapesta. Producătorul de încălţăminte Denis îşi va începe anul acesta extinderea internaţională şi vizează atât piaţa de peste ocean, cât şi Rusia, Ucraina sau Kazahstan.

Omul de afaceri clujean Gabriel Cârlig, cu o avere estimată de „Forbes România” la 17-19 milioane de euro, vrea să deschidă noi magazine Jolidon în franciză pe piaţa din est, în ţări precum Rusia, Georgia, Azerbaidjan, Kazahstan sau în Asia – Singapore, Coreea de Sud, Hong Kong. Aceasta este a doua încercare de extindere a lanţului de magazine Jolidon pe piaţa externă, prima având loc înainte de criza economică.

I.D Sarrieri, lanţ de magazine de lenjerie fondat de Iulia Dobrin, are una dintre cele mai extinse reţele din afara ţării, cu o prezenţă în peste 35 de ţări, printre care Italia, SUA, Australia, Turcia sau Rusia

Designerii români au devenit şi ei cunoscuţi peste graniţe. Unul dintre exemplele elocvente în acest sens este Maria Lucia Hohan, ale cărei creaţii sunt purtate de vedete precum Jenifer Lopez, Nicole Scherzinger, Selena Gomez sau Eva Longoria. Brandul MLH este vandut pe diverse pieţe, de la Australia, Europa (Italia, Franta, Spania, Elvetia, Olanda) şi până la Emiratele Arabe Unite, Bahrein sau Hong Kong. Irina Schrotter are magazine în SUA, la New York, în Elveţia, la Lugano şi în Germania, la Kemnitz. În magazinele Irinei Schrotter din Elveţia şi Germania este comercializat şi brandul Sepala al creatoarei Mihaela Glăvan.