În toate entitățile Grupului Renault din România (de la Bucureşti, Mioveni, Piteşti, Oarja şi Titu) există peste 8.500 de calculatoare, PC-uri industriale şi staţii grafice, mai bine de 2.000 de km de reţea, precum şi 10.000 de posturi telefonice mobile și fixe. Infrastructura informatică a Grupului este gestionată de Direcţia Sisteme Informaţionale Renault România (DSIRO) care, în ultimii 15 ani, s-a transformat dintr-un simplu departament de asistență și suport pentru activitățile IT într-un adevărat partener de business pentru principalele activităţi ale Grupului Renault în România (design, inginerie, fabricaţie vehicule şi mecanică, comercializare şi finanţare).
„Viața unei mașini începe, cel puțin din punct de vedere informatic, în momentul comenzii. Atunci când un dealer autorizat plasează o comandă de mașină nouă în aplicația informatică, sistemele de fabricație și logistică sunt interogate în timp real, astfel încât, în câteva fracțiuni de secundă, sistemul IT decide uzina producătoare, calculează necesarul de piese și când vor fi livrate, dar și termenul și traseul logistic de livrare, fie că vorbim de camion, tren sau vapor. Toate etapele acestui proces se traduc prin milioane de tranzacţii zilnice în şi între sistemele informatice.” a declarat Cornel Tașcu, directorul executiv al DSIRO. „Investim permanent pentru a ține pasul cu schimbările de pe piață și cu noile tehnologii, atât din punct de vedere hard, cât și soft. Astfel, am ajuns în prezent la un nivel anual de 1,5 milioane de euro investiții în sistemele informaționale din România”, a mai adăugat Trașcu, CEO-ul care manageriază și echipa de sisteme informatice Renault din Turcia.
Direcția Sisteme Informaţionale Renault România controlează nu mai puțin de 500 de aplicaţii şi sisteme informatice. E vorba de aplicațiile din etapele de design și de concepţie 3D a vehiculelor, dar și de sistemele dedicate ingineriei şi dezvoltării unui vehicul sau de cele destinate planificării şi gestionării fluxurilor logistice şi de fabricaţie a componentelor mecanică şi vehicul. De asemenea, mai sunt aplicații extrem de importante pentru gestiunea calităţii şi susţinerea activităților de marketing, comercializare vehicule şi piese de schimb în România sau la export, precum și de suport specializat al departamentelor administrative.
Mai mult decât atât, specialiștii DSIRO au cunoştinţe și competențe care le permit să coordoneze proiecte de optimizare a proceselor operaționale și de business și oferă cursuri de pregătire informatice pentru partenerii externi.