FacebookTwitterLinkedIn

Deși performanțele lui Countach Senior sunt greu de egalat în ceea ce privește impactul asupra esteticii automobilului și asupra evoluției mărcii Lamborghini, noul venit se prezintă cu doza de respect cuvenită trecutului, la care asortează propria personalitate.

Altfel spus, recunoaștem forma lui Countach, motorul este tot un V12 amplasat central, imediat în spatele scaunelor, iar interiorul este îmbrăcat în piele de culoare roșie.



„Același sunt și totuși nu mai sunt la fel”, cânta Florin Bogardo într-un șlagăr care are aproape vârsta lui Countach Senior.

Marea deosebire este că noul Countach este hibrid. Nu unul în sensul clasic al noțiunii, adică nu este un plug-in hybrid, ci folosește un supercondensator pentru stocarea energiei pe care mai apoi o trimite către roți în momentul accelerației.

La LPI 800-4, motorul convențional de 6,5 litri și 12 cilindri, pe benzină, furnizează 780 cai putere; acestora li se adaugă încă 34 de la motorul electric încorporat în cutia de viteze. Motorul electric al noului Countach este alimentat de un supercondensator care dezvoltă de trei ori mai multă putere decât o baterie litiu-ion de aceeași greutate.

Supercondensatorul poate înmagazina mai multă energie decât o baterie și o poate elibera mai repede; este însă mai scump decât o baterie convențională și „se descarcă” mai repede.



LPI 800-4 accelerează de la zero la 100 km/h în 2,8 secunde, de la zero la 200 km/h în 8,6 secunde și atinge o viteză maximă de 355 km/h.

Exemplarul prezentat la Monterey era vopsit în nuanța Bianco Siderale și avea interiorul în roșu și negru. Cusăturile cu forme geometrice de pe scaune și de pe planșa de bord au un aer retro, amintind de optimismul și stilul îndrăzneț al designului și tehnologiei anilor 70.






Încălțate cu pneuri Pirelli P Zero Corsa, „jantele-telefon”, de 20 de inci pe față și de 21 pe spate, au de asemenea un stil retro, iar discurile de frână sunt din carbon ceramic.

„Countach LPI 800-4 omagiază moștenirea Lamborghini, dar nu este un model retrospectiv: ilustrează felul în care iconicul Countach al anilor 70 și 80 ar fi putut evolua într-o mașină supersport de elită a acelei perioade”, spune Stephan Winkelmann, președintele Automobili Lamborghini.

Countach LPI 800-4 va fi produs într-o ediție limitată la 112 exemplare – LPI 112 a fost codul intern sub care a fost dezvoltat proiectul Countach în anii 70. Deși prețul supermașinii este de 2,6 milioane de dolari, toate exemplarele au fost deja vândute, livrările urmând să înceapă în primul trimestru din 2022.