Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Summer Plans 2021 |
|

Remus Deleanu, Președinte Directorat Cotnari SA: „În prezent, provocările cele mai mari sunt pe partea de vânzări”

Dacă în alte veri tema principală de discuții din comunitatea de business viza rutina și destinațiile de vacanță, de această dată, Forbes România i-a provocat pe cei mai cunoscuți jucători din mediul de afaceri local să răspundă unui scurt chestionar, într-un context special, în care vara lui 2021 ar trebui să reprezinte o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Cotnari

Vacanță pentru business

Când lucrezi în domeniul vinificației, nu există niciodată vacanță, indiferent de timp sau de timpuri pandemice. Nu întâmplător se spune că vinul este o ființă vie care evoluează permanent și care are nevoie de atenție mereu, fie că vorbim de momentul recoltei, de procesul de vinificare sau de lucrările din vie și cramă.

Însă noi considerăm că vinul nu este o muncă, este o vocație pe care oamenii din Cotnari și-au asumat-o acum mult timp. Aș zice, de fapt, că suntem privilegiați că putem lucra într-un domeniu al bucuriei față de natură și față de consumatorii noștri.
 

Certitudini și predictibilitate

 Natura este un element cheie în domeniul nostru. Dincolo de pregătirea oamenilor, dincolo de tehnologia modernă din cramă, dincolo de eforturile comerciale și de marketing care susțin vânzările, natura este cea care ne influențează cel mai mult activitatea. Din această perspectivă, oricât de bine ne-am face temele pe partea de producție și de business, natura este cea care în final ne influențează recolta din fiecare an.

Desigur, cea mai mare necunoscută a anului în curs a fost redeschiderea HoReCa și, mai ales, dinamica acesteia. Încă din anul 2020 am fost aproape de partenerii noștri din HoReCa cu un program numit „ Cumperi pentru acasă, ieși și la terasă” prin care puteau fi folosite vouchere de consum, pentru a asigura trafic în locații. Pentru fiecare sticlă de vin consumată prin voucher, locația primea două sticle de vin. Practic, am susținut traficul în locații, dar și ofertele comerciale pentru partenerii noștri.

La capitolul certitudini, retailul modern dar și cel tradițional au susținut vânzările în 2020 și în prima parte a anului 2021. Portofoliul nostru variat de produse, ca zonă de preț și standarde de calitate ne-a ajutat să compensăm incertitudinea din HoReCa.

 

Îngrijorări

În prima jumătate a anului ne-a îngrijorat vremea, întrucât am avut parte de un sezon cu precipitații abundente, ceea ce nu este mereu un lucru bun pentru vie. Dar acum semnele sunt bune, vița de vie a recuperat din punct de vedere al creșterii și ne așteptăm la o recoltă bună și pentru 2021. Se pare că natura găsește mereu un mod de a se auto-regla și acest lucru ne bucură.

În prezent, provocările cele mai mari sunt pe partea de vânzări. Pentru că sectorul HoReCa a fost închis în 2020 și o bună parte din 2021, presiunea pe retail a fost din ce în ce mai mare. Foarte mulți producători care erau axați pe acest canal, au trebuit să-și susțină vânzările. Rezultatul a fost o bătălie pentru prezența la raft, dar și o bătălie a prețurilor. Vestea bună este că persoanele interesate au putut încerca o gamă mai mare de vinuri, ceea ce ne ajută pe toți la creșterea categoriei, însă în același timp a trebuit să găsim soluții pentru a păstra o rată corectă a profitabilității.

În cazul nostru, faptul că avem un portofoliu diversificat de game, pornind de la entry level, până la mainstream și premium, o paletă de prețuri și produse care să satisfacă toate cerințele pieței, ne-a ajutat să avem un business sănătos.

 

  

Planuri de business

Ne-am propus să creștem pe segmentul de vinuri rose, unde avem o ofertă nouă pe gama mainstream re-branduită Cotnari, dar și în zona de vinurilor premium de la Casa de Vinuri Cotnari, cu gamele Domenii și Colocviu. Listarea acestora din urma în retail a fost o decizie inspirată, pentru că implicit au devenit ușor de găsit pentru cei interesați, iar cifrele susțin această afirmație. De asemenea, avem ambiții foarte mari pe segmentul vinurilor spumante, unde oferta noastră de produse în ceea ce privește valoare versus preț este în topul segmentului. În HoReCa, am implementat la nivel național un program de cocktailuri pe bază de spumant din gama ZAZ, care a fost foarte bine primit de către parteneri și de către consumatori.
 

 

Vacanță în țară sau în străinătate

Cu siguranță vom merge în vacanță în România în următoarea perioadă; vrem să facem un tur al țării, pornind din Bucovina, spre Transilvania și apoi spre sudul țării. Un efect benefic al situației din ultimul an și jumătate este legat de redescoperirea României ca destinație de vacanță pentru români. Este un lucru minunat, pe care îl susținem 100%. Pentru că suntem atașati acestei filozofii, am ales să sponsorizăm campania „Destinația anului” inițiată de un post de televiziune național, în care se caută cea mai frumoasă destinație de vacanță din România. Orașul Iași se numără printre finaliștii acestei campanii și ne-am bucura să-l vedem câștigător, întrucât avem lucruri extraordinare pe care le putem arăta, de la atracții turistice și culturale de neuitat, la vinuri bune, natură minunată, oameni cu adevărat frumoși, restaurante rafinate.

 

 

 

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii