Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

Lifestyle |
|

Regia evenimentelor made-to-measure

Bogdan și Irina Sandu-Plati construiesc de peste 10 ani scenografii ample pentru evenimente private și corporate. Irina este liderul creativ al echipei, după ce a studiat designul floral cu renumita creatoare olandeză Miranda ter Voorde, în timp ce Bogdan este managerul perfecționist care face posibilă implementarea ideilor Irinei. Le-am aflat povestea și planurile întâlnindu-ne la un ceai, în Centrul Vechi al Capitalei.
irina si bogdan plati 1

Irina și Bogdan sunt doi violoniști care s-au cunoscut în 1999 la Conservator și care, începând de atunci, își orchestrează împreună businessul și familia. Au cântat alături de alți doi colegi în cvartetul Imperioso, impresariat de Bogdan și după cinci ani de activitate intensă, cu spectacole în țară, concerte și dineuri oficiale, cei doi au hotărât să-și întemeieze o familie. La scurt timp au pus bazele propriului business, Imperioso, ceea ce astăzi se traduce prin „regie de eveniment“.

Ideea le-a venit după ce au „testat“ pe propria lor piele serviciile de organizare a nunții: „Pe vremea aceea, la începutul anilor 2000, era moda agențiilor full-service, care puneau laolaltă planificarea nunții și furnizorii pentru fiecare etapă a evenimentului. Evident, nu am fost mulțumiți de serviciile pe care le-am avut, așa că ne-am propus să «regizăm» noi evenimentele de acasă, din Vâlcea. Din punct de vedere al muzicii era simplu, cunoșteam domeniul. Ne-am ocupat și cu furnizarea de textile. Aveam un mic atelier în Vâlcea, iar pentru o vreme și un birou în București. Nu ajunsesem încă la evenimentele personalizate, însă ne străduiam să fim cei mai buni în evenimentele organizate atât în Vâlcea, cât și în București“.

Atunci când vorbesc despre munca lor, Irina și Bogdan îmi descriu cu lux de amănunte momentul deciziei înființării Imperioso: Irina avea nevoie de o activitate unde să-și poată pune în aplicare ideile, iar lui Bogdan îi trebuia un proiect complex pe care să-l coordoneze. Drept urmare, imediat după primul eveniment, nefiind mulțumiți de florile pe care le-au găsit, au contactat un furnizor care aducea flori direct din Olanda, persoană care a îndemnat-o pe Irina să urmeze cursuri de design floral cu renumita creatoare olandeză Miranda ter Voorde.

Deși recunoaște că nu a fost atrasă niciodată de flori, imediat ce a început prima serie de cursuri în design floral, Irina a descoperit că adoră să lucreze cu plantele: „Ceea ce exista la ora aceea pe piață nu se potrivea cu ceea ce voiam să le oferim clienților, așa că am fost încântată să modelez aranjamentele cu mâinile mele. Primele flori cu care am lucrat au fost trandafirii și am fost atrasă de niște tipuri noi. Evident, din punct de vedere al formei, erau aranjamente florale corecte, mai ales pentru cineva care nu lucrase niciodată în domeniu, însă acum îmi dau seama că nu erau extraordinare, însă am realizat că aveam premise favorabile“.

Citește și Atenţia la detalii atunci când creștem oamenii din jurul nostru

În timp ce ne sunt aduse ceaiurile aflu că 2010 a însemnat un punct de cotitură atât în viața lor personală, cât și în business: din 2010 se bucură de fetița lor, Eva Nicole, în același an au renunțat amândoi la catedra de muzică, unde erau profesori, ba chiar Irina a refuzat o carieră muzicală în Norvegia și Bogdan a încheiat colaborarea cu Filarmonica din București. „Din 2006 până în 2010 a fost un «antrenament de business», cum ne place nouă să spunem. Am perseverat. Abia din 2011 lucrurile au început să se așeze pentru că ne-am dat seama care ne sunt obiectivele. Am intrat într-un business despre care nu știam mare lucru, dar pentru care am învățat multe, pe parcurs. Important e că nu am renunțat.“

După această perioadă în care Bogdan a cochetat doar cu managementul artistic, Irina a rămas să gândească structura a ceea ce pot face ei diferit față de ceilalți jucători din piață și a înțeles că organizarea de evenimente personalizate are viitor, într-o perioadă în care acest concept era la început în România.

Irina și Bogdan îmi povestesc entuziaști despre cum au ales să implementeze tema călătoriei pentru una dintre nunțile la care au lucrat cu drag și despre cum majoritatea evenimentelor pe care le organizează sunt recomandări venite de la cei care le-au fost clienți, fapt ce îi bucură foarte mult și le confirmă decizia luată acum șapte ani. „Cu cât este mai provocator un eveniment și cu cât înnod mai multe elemente ale poveștii, cu atât mai bine“, îmi mărturisește Irina râzând, în timp ce Bogdan aprobă: „Îi place să se complice“.

Irina îmi spune cât de mult îi place să lucreze pe structuri și de ce nu alege niciodată o soluție banală: „De exemplu, pentru nunta unor miri atipici, care își doreau aranjamente cu un concept tehnic, abstract, ușor haios, am creat un decor floral minimalist care împrumuta ceva din structura unei molecule, de care clienții au fost încântați“.

Înainte de orice eveniment, Irina și Bogdan pregătesc împreună cu echipa lor o scenografie însoțită de o serie de schițe pentru ca clientul să poate vizualiza rezultatul final. Ne uităm toți trei pe tabletă la diferențele insesizabile dintre desenele inițiale și rezultatele finale, înțelegând cât de mult contează să poți vizualiza conceptele pentru a le încuraja să se desfășoare.

Echipa Imperioso numără opt oameni devotați, dar și colaboratori, în funcție de amploarea evenimentului: „Separat de serviciile de regie, avem și servicii de închiriere pentru recuzita unui eveniment; avem scaune Chiavari, de exemplu, foarte solicitate în această perioadă“.

Imperioso este, așadar, un atelier-concept de event planning made-to-measure, croit după bunul plac ale celor care visează un eveniment unic și cu bun-gust. „În timp ne-am dezvoltat business-ul, astfel încât astăzi ne permitem să alegem doar proiecte pe care le considerăm de referință, care ne pun la încercare creativitatea și ne fac să ne dezvoltăm profesional continuu și să ne dezvoltăm abilitățile de a lucra în echipă. Și cred că ne iese excelent! E nevoie de răbdare, de comunicare, pentru a înțelege exact ce nevoi și ce dorințe are clientul. Ne așezăm, ne gândim câteva zile și abia apoi avem licăririle pe care le cristalizăm în proiectul final. Ne place să avem mult timp.“

Citește și Vectorul celebritate

Simt că ne apropiem de finalul întâlnirii și, în timp ce ne sorbim ultimele guri de ceai, Irina îmi povestește despre noul shop on-line, unde se vor găsi aranjamente inedite precum cutii cu lavandă și orhidee sau cutii cu ciocolată și scorțișoară: „Am încercat să găsesc variante pe care să le păstrezi și să fie funcționale. Ca regizor, găsești întotdeauna variante“. Determinarea Irinei mă uimește: după ce anul trecut a lansat o colecție de genți florale, anul acesta își propune să lanseze o colecție de pantofi vegetali
prêt-à-porter, perfect funcționali și mai are doar câteva modele pe care trebuie să le testeze.

Sunt curioasă care sunt cele mai importante lucruri pe care le-au învățat despre ce înseamnă regia de eveniment, iar după câteva clipe de gândire, răspunsul vine însoțit de un zâmbet generos: „Să știi să asculți și să comunici; de aici pleacă întregul proiect. Trebuie să fii capabil să faci față provocărilor, să gestionezi calm situațiile de criză, pentru că proiectul perfect nu există, nu s-a inventat, contează doar cum îl gestionezi“.

În concluzie, regia evenimentelor made-to-measure este pe cât de seducătoare și creativă, pe atât de provocatoare, însă, cu atitudinea și în compania potrivită, până și cele mai complexe regii reușesc să vadă lumina unui eveniment-spectacol al vieții.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii