FacebookTwitterLinkedIn

Operatorul Lidl este liderul detașat al publicității TV pe piața de retail, cu 20.976 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP), adunate în 11 luni ale anului 2012. (Pe baza GRP-urilor televiziunile își vând spațiile de publicitate către clienți.) Volumul de GRP-uri alereclamelor comandate de Lidl reprezintă aproape jumătate din totalul punctelor de audiență acumulate de piața de supermarketuri și hypermarketuri din România pe TV. Vizibilitatea reclamelor pentru ofertele Lidl a crescut în 2012 cu 290,8% față de 2011. Lidl se află pe locul 18 în topul celor mai mari consumatori de reclame TV în 2012.

La mare distanță de Lidl se află Carrefour, cu un volum de 7.936 GRP-uri, cu 6,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2011. Compania Rewe, care operează lanțurile Billa și Penny Market, a consumat 4.826 GRP-uri, cu 41,1% mai puțin decât în anul precedent. O creștere importantă a expunerii pe televiziune a avut-o supermarketul Mega Image: 146,1%. Bugetul de GRP-uri obținut a fost de 2.866 GRP-uri. Și Metro Cash&Carry a mizat pe promovarea ofertelor sale pe micile ecrane, înregistrând o creștere a vizibilității de 277,8% față de 2011, dar volumul său a fost de 1.467 GRP-uri.

În primele 11 luni ale anului 2012, consumul de publicitate TV al jucătorilor de pe piața de retail a crescut cu 53,7% față de 2011. „Forbes România” estimează că bugetul net cheltuit de operatorii de retail pe TV se ridică la 4,6 milioane de euro.