Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Reclamele pentru automobile au fost mai puține în 2012

poza-intro-clio-ncap.jpg
Vizibilitatea pe televiziune a brandurilor de automobile a fost mai mică, în 2012, cu 15,3% mai mică decât în anul precedent. Bugetul total de publicitate consumat de producătorii și dealerii auto este estimat la aproximativ 10,6 milioane de euro.

Compania Renault România a fost cel mai mare client TV de pe piața auto, în anul care abia s-a încheiat. Pentru reclamele comandate, Renault România a adunat, în primele 11 luni ale anului, 11.820 de puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP). Volumul este mai mic cu 5% decât cel din aceeași perioadă a anului 2011. (Pe baza punctelor de audiență clienții cumpără spații de publicitate la televiziuni.)

Al doilea mare consumator de publicitate TV a fost Dacia Groupe Renault, cu 8.843 GRP’30(urban), o audiență mai mare cu 4,6% decât în 2011. La mare distanță s-a plasat General Motors, importatorul mărcii Opel și Chevrolet, cu 5.916 GRP’30. Bugetul consumat a fost mai mic cu 22,9% decât în 2011.

Pe locurile următoare în topul vizibilității TV s-au plasat Citroën, Porsche România și Romcar. Producătorul Hyundai a înregistrat cea mai mare creștere a audienței reclamelor difuzate de pe piața auto: 41,8%. Dar bugetul său a fost de 3.653 GRP’30. Cele mai mari scăderi au avut dealerii AutoItalia (-68,8%) și Țiriac Auto (-65,8%).

Piața auto și-a redus în 2012 consumul de publicitate TV cu 15,3% (11 luni). Bugetul net cheltuit de companiile din acest domeniu este estimat de „Forbes România” la 10,6 milioane de euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii