
În lunile ianuarie și februarie 2013, au apărut 11.222 machete publicitare în presa tipărită, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea din Presa Scrisă” (MIPS), realizat de BRAT. Numărul este mai mic cu 11% față de cel din 2012.
Bugetul net de publicitate atras de presă (ziare naționale, locale și reviste) a fost de 1,8 milioane de euro (estimare „Forbes”), cu 600.000 de euro mai redus decât la începutul anului trecut.
Cel mai activ client publicitar în print a fost L’Oreal, care a comandat 128 de machete, reprezentând un volum brut de 609.308 euro (calculat la rate card). Pe locul secund s-a plasat Petrom, cu 133 inserții în valoare brută de 453.799 euro (rate card). Cea de-a treia poziție a fost ocupată de Procter&Gamble, cu 113 machete publicitare, care au costat 437.893 (rate card), conform monitorizării BRAT.
Alte companii care au consumat mari bugete de publicitate în print (rate card): Orange (294.174 euro), Alevia (291.130 euro), IKEA (286.188 euro) și Porsche România (231.203 euro).
Medical Enterprises, compania care operează clinicile ce tratează hemoroizi, fisuri anale, disfuncțiilor sexuale, varice, afecțiuni dermatologice, a consumat publicitate în print în valoare brută de 217.048 euro (rate card), reprezentând 141 de machete.
La rândul său, Laurus Medical, clinică ce prestează servicii medicale de proctologie, flebologie, și dermatologie, a avut un buget de publicitate de 167.499 euro (rate card), echivalentul a 161 de inserții.
Topul primilor 10 clienți publicitari este încheiat de compania H&M, cu un volum brut de 165.900 euro (rate card).