Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Reclamele companiilor de telecomunicați au fost la fel de agresive ca în 2011

utilizatorii-retelelor-de-telefonie-mobila-detin-peste-4-milioane-de-cartele-sim-1354003757.jpg
Operatorul de telefonie mobilă Orange a fost cel mai activ jucător al pieței telecom pe televiziuni, în acest an. Dar vizibilitatea pe TV a fost mai redusă cu 5,1% decât în 2011.  

În primele 11 luni ale acestui an, campaniile de promovare pentru brandurile firmelor de comunicații au strâns în total 199.198 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30, urban). Volumul se situează la nivelul anului 2011 (creștere de doar 0,2%). Pe baza GRP’30, companiile cumpără spații de publicitate TV. (Un GRP urban echivalează cu 105.000 de persoane.) Bugetul de audiență al operatorilor telecom reprezintă 10,7% din totalul audienței furnizate de piața TV (1.853.246 GRP). „Forbes România” estimează că piața telecom a consumat publicitate TV în valoare de 26 milioane de euro.

Compania Orange se situează pe primul loc în topul audienței cu 68.182 GRP’30, cu 5,1% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului 2011. Pe următoarele locuri se plasează Vodafone (48.787 GRP’30) și Cosmote (48.632). Vodafone a suferit o scădere de 7,2% a bugetului de puncte de audiență, în timp ce Cosmote a înregistrat o creștere de 1,5%.

Dar cea mai mare creștere a avut-o Romtelecom (24,8%), care a obținut un volum de 19.180 GRP-uri. Campaniile de promovare ale operatorului de cablu și telecomunicații UPC au adunat 9.635 puncte de audiență, cu 51,8% mai mult decât în 2011. RCS&RDS a fost inexistent cu reclame pe televiziunile care figurează în sondaje. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii