
Campaniile de publicitate comandate de operatorii telecom au acumulat în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2013 un volum total de 206.750 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP, urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este cu 3,1% mai mare decât cel din 2012.
Pe de altă parte, acest buget reprezintă 12% din audiența livrată de televiziuni către clienții publicitari. (Pe baza punctelor de audiență, clienții cumpără timpi de publicitate de la televiziuni. GRP’30 este utilizat ca „unitate” de cumpărare a audienței TV și este indicator de evaluare a publicității TV.)
Campaniile de promovare Orange au strâns 68.648 GRP’30 pe targetul comercial, la același nivel cu anul 2012 (creștere de 2,4%). În topul general al publicității TV, operatorul se află pe locul al doilea, după Procter&Gamble.
Vodafone a înregistrat o creștere de 14% a volumului de audiență, find al doilea operator telecom cu buget de publicitate TV, cu 57.425 GRP’30 pe targetul comercial. Vodafone se află pe locul patru în topul general al publicității TV.
Cosmote a suferit o scădere a audienței, campaniile sale acumulând 41.200 GRP’30 pe targetul comercial. Scăderea s-a situat la 15,3%. Cosmote ocupă poziția a opta în clasamentul advertiserilor.
Reclamele Romtelecom au strâns 32.708 puncte de audiență (target comercial), cu 29,1% mai mare decât în 2012.
UPC, operatorul de cablu TV, a consumat 6.769 GRP’30 pe targetul comercial, înregistrând o erodare a audienței de 26,4%. RCS&RDS nu a consumat publicitate pe televiziunile aflate în sondajele de audiență realizate de Kantar Media.
Vezi AICI si bugetele de audiență livrate de televiziunile de știri către clienții publicitari!