Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Reclamele companiilor de asigurări sunt tot mai rare pe televiziune

Piața companiilor de asigurări a investit în jur de 320.000 de euro în publicitatea pe televiziune, în primele cinci luni ale acestui an, conform estimărilor „Forbes România”. Consumul este mai mic cu 47% față de 2013.
asigurari

Doar trei companii de asigurări au avut campanii vizibile pe televizune, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2014: Gothaer Group, Metropolitan Life și Groupama.

Reclamele comandate de Gothaer Group au acumulat 1.290 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial. (Pe baza GRP, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.)

Consumul de publicitate TV al companiei germane a fost cu 49,3% mai mare decât în aceeași perioada a anului trecut. Cu acest volum (modest în comparație cu volumele unor jucători din piața bancară, de exemplu), Gothaer este cel mai mare investitor în publicitate TV de pe piața asigurărilor.

Planul de media al campaniilor Gothaer Group a cuprins 14 televiziuni. Cel mai mare volum de audiență a fost livrat de Antena 1 (372 GRP’30 target comercial). Kanal D a furnizat 214 puncte de audiență. De remarcat că Gothaer nu a consumat publicitate pe Pro TV, TVR 1, Realitatea TV sau Prima TV. În schimb, a plasat spoturi, printre altele, pe AXN (93 GRP’30 target comercial), B1 TV (80), Național TV (76), History Channel (75) și Discovery Channel (65,4).

Cel de-al doilea mare investitor în publicitatea TV a fost Metropolitan Life, cu 906,4 GRP’30 target comercial, în scădere cu 50,5% față de aceeași perioadă a anului 2013. Planul de media a inclus 13 televiziuni. Și în acest caz, Antena 1 a fost televiziunea care a livrat cel mai mare volum de audiență: 343 GRP’30 target comercial. De asemenea, Antena 3 a furnizat 154 de puncte de audiență. Alte stații pe care s-au derulat campaniile Metropolitan Life: Prima TV (94,5), România TV (49), Disney Channel (48,3) și Realitatea TV (41). Nu au intrat în planurile de media televiziunile din grupul Pro TV, TVR 1, B1 TV, Kanal D sau Național TV. În schimb, s-au folosit trei stații de filme, trei televiziuni pentru copii și două canale de documentare.

Campania Groupama a acumulat doar 544 de puncte de audiență pe targetul comercial. Au fost plasate spoturi pe 13 televiziuni. Pro TV a livrat cel mai mare volum de audiență: 155,7 GRP’30 target comercial. Alte televiziuni care au livrat audiență: Kanal D (54,1), Antena 3 (47,5), B1 TV (43,6), Acasă TV (40,1). Groupama nu a consumat publicitate pe Antena 1, TVR 1, Prima TV și Național TV.

În afara celor trei companii de asigurări cu niște campanii cât de cât vizibile, s-au văzut sporadic spoturi pentru Omniasig (69 GRP’30 target comercial) și City Insurance. În rest, piața asigurărilor a tăcut în comunicarea pe televiziune.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii