FacebookTwitterLinkedIn

Reclamele TV comandate de piața bancară au acumulat un volum de 32.802 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30), în prima parte a acestui an, cu 36,1% mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2012. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără spații de publicitate la televiziuni.)

Comportamentul băncilor în domeniul comunicării pe televiziune împarte piața în trei categorii: bănci care au derulat campanii agresive și au înregistrat creșteri mari față de anul trecut, bănci care au piedut audiență și instituții bancare… mute!

Din prima categorie fac parte șapte bănci. Cea mai expusă pe TV a fost Volksbank, care a adunat 6.642 GRP’30 all urban, cu 22,8% mai mult decât în 2012. Pe locul secund în topul publicității bancare s-a plasat Provident, instituție de creditare, cu un volum de 5.687 GRP’30 all urban. Creșterea audienței Provident a fost de 11,3%.

ING Group a derulat campanii care au acumulat 5.088 GRP’30 all urban, cu 489,7% mai mult decât în 2012. Este a doua creștere procentuală de pe piață, după Raiffeisen Bank.

Alte bănci „harnice” în campaniile TV: BCR – 4.328 GRP’30 all urban (creștere de 39%), Bancpost – 3.877 (creștere de 8,3%), Piraeus Bank – 2.747 (creștere de 168%) și Raiffeisen Bank – 2.529 GRP’30 all urban, creștere de 1.735%. Banca austriacă a înregistrat cea mai mare creștere procentuală de pe piață, în primul semestru al acestui an.

Grupul băncilor care au fost mai zgârcite cu publicitatea TV este format din Banca Transilvania – 1.138 GRP’30 all urban (- 31,7%), BRD Groupe Société Générale – 733,4 GRP’30 all urban (- 51,9%) și UniCredit Țiriac Bank – 29,8 puncte de audiență (- 97%).

Băncile care nu s-au văzut deloc pe micile ecrane au fost: CEC, Alpha Bank, OTP Group, Millennium Bank și RBS Bank România.