Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Răzvan Stoica, Director general GTS: “Cred că vom asista în continuare la o evoluție declanșată de sustenabilitatea și responsabilitatea socială”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Razvan Stoica

Răzvan Stoica, Director general GTS

Evoluția companiei într-un cuvânt

Având în vedere condițiile de desfășurare a business-ului în acest an, cuvântul de bază este performanță. Am reușit să ne atingem obiectivele stabilite pentru 2020, cu o mobilizare exemplară din partea echipei GTS, care s-a adaptat eficient și rapid la noul mod de lucru, indiferent de locație, fie că e vorba de acasă, din locațiile de suport rețea sau din locațiile clienților. Sunt bucuros și, în egală măsură, recunoscător echipei pentru comportamentul responsabil și angajamentul asumat de a livra servicii critice în astfel de vremuri dificile, iar finalul acestui an ne oferă cadrul rememorării multor momente de reușită.

În ceea ce privește impactul pandemiei, trebuie să recunosc că ne bucurăm de poziția avantajoasă în care se află industria în care activăm, zona de IT&C fiind unul dintre pilonii importanți care sprijină desfășurarea activităților economice în noul context. Serviciile tehnologice erau deja la mare căutare de ceva vreme, iar contextul actual nu a făcut decât să contribuie la creșterea apetitului pentru soluțiile de acest tip. Astfel, a reușit să accelereze tranziția operatorilor economici spre digital care, mai devreme sau mai târziu, va aduce un potențial de creștere și pentru celelalte industrii.

Surpriza generată de noile condiții de funcționare a fost privită ca o oportunitate de clienții noștri, mulți dintre ei ajustându-și modelul operațional cu sprijinul serviciilor noastre. Din acest punct de vedere, modificările survenite în activitatea noastră au fost induse, într-o anumită măsură, de reacțiile și deciziile clienților noștri. Cu responsabilitate și profesionalism, am răspuns prompt și eficient oricărei solicitări, fie că vorbim de infrastructura de date securizată, de back-up-ul datelor sau de soluții de continuitate pentru date, continuând să oferim asistență și soluții bazate pe tehnologii de top. Ceea ce ne deosebește de alți integratori este că noi oferim consultanță nepartizană pentru aplicații și platforme certificate și, mai ales, verificate de specialiștii noștri în mediul local de operare. Securitatea, privită ca o preocupare firească pentru disponibilitatea certă, permanentă și în orice condiții a datelor lor, din partea clienților noștri, a devenit un subiect de neocolit.

Cele mai importante lecții

Această perioadă incertă ne-a arătat că bunele practici nu trebuie ignorate. Măsurile stabilite anterior de companie, aplicabile la apariția unui risc, ne-au pus într-o poziție favorabilă încă de la începutul pandemiei. Modul în care ne-am raportat la acțiunile implementate pe managementul de risc a fost elocvent și testat din plin.

De asemenea, am pus mult accentul pe agilitate, deoarece dintr-o organizație 100% „la birou” am devenit, într-un timp extrem de scurt, de doar trei zile, o companie care și-a continuat fără probleme activitatea prin telemuncă. Desfășurarea accelerată a acestor evenimente ne-a arătat cât de importantă a fost mobilizarea, nu doar sub aspectul capacității operaționale de a continua să ne servim clienții, ci și din perspectiva succesului muncii în echipă, reușind astfel să ne demonstrăm, din nou, că împreună putem face față oricărei provocări.

Pe plan personal, am fost pus la încercare cu un exercițiu de smerenie, deoarece nemaifiind în contact permanent cu ceilalți colegi, mi-a afectat într-o oarecare măsură aria de analiză și supraveghere a activității acestora. Lecția învățată a fost despre încredere, pentru că nu am observat niciun moment de cumpănă, în care ei să fie poate mai puțin concentrați sau să livreze mai puțin, doar pentru că nu eram împreună în aceeași locație.

Prestația autorităților

Consider că, în mare parte, acțiunile adoptate de autorități au fost potrivite situației de moment. S-a acționat echilibrat, cu accent pe protecția populației, fără a se uita de efectele economice posibile.

Strategia de business pentru 2021

Așa cum am menționat, facem parte dintr-o industrie favorizată. Sunt convins că domeniul IT&C va cunoaște o nouă etapă de creștere, față de care nu ne vom gândi să ne raportăm altfel, de aceea, punctul central al strategiei noastre este legat de creșterea afacerii. În plus, ca piloni de sprijin, strategia pe anul următor se va axa pe pregătirea profesională a colegilor, unde am alocat investiții considerabile pentru diversificarea și fortificarea competențelor profesionale, pentru a putea face față cu brio complexității în creștere a lumii, în secolul 21, dar și pe digitalizare. GTS însăși reprezintă un agent accelerator important în această paradigmă, motiv pentru care dorim să rămânem în avanpostul fenomenului, prin rafinarea și automatizarea proceselor interne la un nou nivel, ca lider de calitate a serviciilor, cum spune francezul noblesse oblige– facem ceea ce spunem, atunci când ne însoțim clienții pe traseul digitalizării.

Provocări în 2021

După 10 luni petrecute sub semnul incertitudinilor, aș putea spune că pandemia nu mai este o neapărat o provocare, deoarece face parte deja din cotidianul nostru. Cred că unul dintre efectele interesante ale acestei perioade dificile va fi evoluția interacțiunilor sociale și măsura în care acestea vor influența randamentul economiilor. Așadar, vorbim de superpoziția Industriei 4.0 cu noua eră a telemuncii.

De asemenea, cred că vom asista în continuare la o evoluție declanșată de  sustenabilitatea și responsabilitatea socială. Vom vedea în ce măsură economia globală, în noua paradigma comportamentală, va reuși să-și păstreze busola spre astfel de repere aspiraționale.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii