Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Răzvan Mătășel: „Scade pasiunea și din ce în ce mai mulți impostori ocupă pozițiile cheie din industrie”

razvan_matasel.jpg
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Răzvan Mătășel, Managing Partner Arsenoaiei&Matășel

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Răzvan Mătășel: În România ultimilor ani s-au construit tare puține branduri de la zero. Mai mult de atât, o serie dintre brandurile consacrate au intrat într-o zonă de lipsă de coerență și integritate. Grolsch este unul dintre puținele exemple de mărci construite de la zero în România și acest lucru s-a întâmplat poate în cea mai competitivă industrie: piața berii. În plus, are la bază un model complet neortodox de comunicare, un model bazat pe experiment și creare de experiență de marcă. Anul acesta a luat și prima medalie de aur la Effie, singurul festival de publicitate de la noi care mai contează cu adevărat. Această medalie este cu atât mai importantă cu cât a fost obținuta la categoria de Brand Experience, o categorie ce descrie direcția firească a evoluției industriei noastre.

În 2013 ne-am diversificat portofoliul cu mai mulți clienți importanți: marca Digi de la RCS-RDS, Modafen de la Sanofi-Zentiva, Honeywell, Aldo, TUC (Mondelez).

Tot în 2013 am lansat și primul nostru produs: 4inmasina – o platformă de carpooling și de socializare eco și inteligență. Această platforma a reușit să obțină și două premii importante la Internetics 2013. Primele premii luate din postura de clienți.

Forbes:Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Răzvan Mătășel: Doar două! (Zâmbește.) În 2013 am fost nevoiți să extindem echipa. Și noi avem un model bazat în exclusivitate pe seniori cu pasiune pentru industrie și capabili să genereze idei de comunicare. Și nu a fost deloc simplu să găsim noi colegi. Predau la două dintre facultățile de profil și știam că talentul și pasiunea sunt calități tot mai rare în această industrie dar nu credeam că va fi atât de greu să găsim o persoană potrivită pentru structura noastră.

Pe de altă parte, am participat la multe pitchuri anul acesta și am fost șocați de lipsa de profesionalism a organizării unor astfel de „competiții” precum și de lipsa de feed-back la final.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Răzvan Mătășel: Poate sunt pesimist, dar n-am văzut un lucru bun ce merită menționat.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Răzvan Mătășel: – Scade pasiunea și din ce în ce mai mulți impostori ocupă pozițiile cheie din industrie.

– Lipsa de curaj a oamenilor de comunicare devine din ce în ce mai evidentă.

– Lipsa de principii și transparența în organizarea de licitații pe această piață.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Răzvan Mătășel: Ce i-am recomandat mereu:

– Să aibă mare grija în mâinile căror oameni (nu agenție, ci oameni!) își lasă brandul.

– Să aibă curaj și să lupte pentru diferențiere.

– Să creadă cu tărie în IDEE.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Răzvan Mătășel: Să taie de unde trebuie. Să nu sacrifice „cultura ideii” doar ca să dea bine pe hârtie. Eu cred că poți face reduceri de buget dacă dezvolți ideile cu cei capabili să facă acest lucru și le implementezi cu cei care au prețul cel mai mic.

Bugetul de idei nu trebuie tăiat, dar cel de implementare poate fi optimizat.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Răzvan Mătășel: Să văd din ce în ce mai mulți oameni pasionați și care să lupte cu mult curaj pentru idei frumoase.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii