
Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer Publicis
Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.
Răzvan Căpănescu: Am câștigat peste 80% dintre pitch-urile la care am participat, agenția a consolidat businessul prin achiziționarea de către Publicis Worldwide a pachetului majoritar în operațiunile din România și o campanie a noastră a intrat în top 10 Publicis în lume.
Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.
Răzvan Căpănescu: Începutul de an – când majoritatea clienților au renegociat fee-urile (recesiunea din care pare că nu mai ieșim odată), mutarea într-un sediu nou.
Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.
Răzvan Căpănescu: Consolidarea Grupului Publicis (incluzând operațiunile Leo Burnett din România).
Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.
Răzvan Căpănescu: Ordonanța referitoare la media (neinspirată, mai mult încurcă decât descurcă și a creat o impresie greșită despre cum se desfășoară businessul ăsta de fapt), focus group-urile și focus group-urile.
Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?
Răzvan Căpănescu: Mai puține focus group-uri și mai multă încredere în propriile cunoștinte dobândite în atâția ani de școală și training-uri grele. Mai multă încredere în agenție și în oamenii ei (la fel de trecuți prin școli, examene și specializări). I-aș spune că dacă lasă un grup de gospodine sau de bodyguarzi care fac și ceva școală la seral să decidă cum le va fi comunicarea, atunci ar trebui să-i lase să le conducă tot businessul… Să-și dea cu părerea și față de rețetă, ingrediente și prețuri, să vedem ce iese.
Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?
Răzvan Căpănescu: Ce i-aș recomanda…? Să vândă din portbagaj!
Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?
Răzvan Căpănescu: Să se revină la normal.