Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Răzvan Căpănescu: „Ce i-aș recomanda unui client care vrea să-și taie bugetul de comunicare în 2014? Să vândă din portbagaj!”

razvan_capanescu.jpg
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer Publicis

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Răzvan Căpănescu: Am câștigat peste 80% dintre pitch-urile la care am participat, agenția a consolidat businessul prin achiziționarea de către Publicis Worldwide a pachetului majoritar în operațiunile din România și o campanie a noastră a intrat în top 10 Publicis în lume.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Răzvan Căpănescu: Începutul de an – când majoritatea clienților au renegociat fee-urile (recesiunea din care pare că nu mai ieșim odată), mutarea într-un sediu nou.   

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Răzvan Căpănescu: Consolidarea Grupului Publicis (incluzând operațiunile Leo Burnett din România).

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Răzvan Căpănescu: Ordonanța referitoare la media (neinspirată, mai mult încurcă decât descurcă și a creat o impresie greșită despre cum se desfășoară businessul ăsta de fapt), focus group-urile și focus group-urile.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Răzvan Căpănescu: Mai puține focus group-uri și mai multă încredere în propriile cunoștinte dobândite în atâția ani de școală și training-uri grele. Mai multă încredere în agenție și în oamenii ei (la fel de trecuți prin școli, examene și specializări). I-aș spune că dacă lasă un grup de gospodine sau de bodyguarzi care fac și ceva școală la seral să decidă cum le va fi comunicarea, atunci ar trebui să-i lase să le conducă tot businessul… Să-și dea cu părerea și față de rețetă, ingrediente și prețuri, să vedem ce iese.  

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Răzvan Căpănescu: Ce i-aș recomanda…? Să vândă din portbagaj!

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Răzvan Căpănescu: Să se revină la normal.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii