
Vacanță pentru business
Relaxarea restricțiilor ne-a adus un “val” puternic de comenzi, atât pentru piața din România, cât și pentru cea internațională. Astfel, în momentul de față, în fabrica La Lorraine de la Câmpia Turzii se lucrează non-stop și nu ne gândim nici măcar pentru o secundă să plecăm cu toții în vacanță, ci pe rând, astfel încât să putem asigura producția necesară onorării cererii mari pe care o avem.
Certitudini și predictibilitate
În cazul nostru, cea mai mare certitudine este aceea că piața dă semne de revenire la normal, încă de la finalul anului trecut, că activitățile în domeniul panificației își urmează cursul și că este necesar să ne mărim capacitatea de producție pentru a face față solicitărilor. În timpul stării de urgență, clienții și consumatorii noștri au înțeles că mai presus de cantitate, stă calitatea, iar acest lucru ne-a ajutat să ne redresăm rapid și chiar să lansăm produse noi.
Pe de altă parte, ultimii ani ne-au învățat că dinamica pieței și evenimentele majore vor reprezenta continuu surse de incertitudine, ca atare am ajuns la concluzia că singurul lucru cert e că nivelul de incertitudine va fi din ce în ce mai mare. Singurul mod prin care poți evita să fii luat prin surprindere este acela de a menține un nivel de flexibilitate cât mai mare și de a-ți antrena echipa să anticipeze sau să identifice cât mai timpuriu semnalele pieței și să reacționeze în consecință, imediat.
Îngrijorări
Cea mai mare provocare cu care ne confruntăm în această perioadă este reprezentată de lipsa forței de muncă. Ritmul nostru de dezvoltare ne obligă să angajăm continuu și reușim să facem acest lucru destul de bine. Cu toate acestea, fenomenul estival a început să se manifeste din nou, mulți dintre potențialii angajați preferând job-urile sezoniere în străinătate. Noi, pe lângă beneficiile materiale și condițiile de lucru moderne și înalt tehnologizate, oferim stabilitate pe termen lung, ce le asigură angajaților noștri un venit constant și sigur. Din păcate, această situație se întâlnește nu doar pe segmentul nostru de activitate, ci în majoritatea industriilor.
Planuri de business
Pentru anul acesta, am estimat un buget de investiții de aproximativ 13,3 milioane de lei, prin care intenționăm să creștem capacitatea de producție pentru a putea onora comenzile pe care le primim atât pentru piața internă, cât și pentru cea europeană. Planurile de dezvoltare se încadrează în strategia internațională a La Lorraine Bakery Group, conform căreia România nu numai că va produce pâine și patiserie de cea mai înaltă calitate pentru piața din România, dar va fi și unul dintre centrele majore (din cadrul grupului La Lorraine) de producție pentru aproape toate țările europene. Această extindere vine atât cu o creștere substanțială a capacității de producție, cât și cu diversificarea gamei de produse – mai exact, vom intra în câteva categorii de produse noi de panificație și patiserie. Pentru anii următori, planurile de investiții sunt majore, dar, nefiind definitivate la acest moment, nu le putem comunica.
Vacanță în țară sau în străinătate
Tocmai m-am întors, am fost plecat o săptămână, în Grecia. Motivul este ca acesta e primul concediu în ultimii trei ani… Din păcate, Grecia, deocamdată, oferă un raport preț/calitate mai bun decât litoralul românesc.
Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.