Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

ForbesCars |
|

Răzbunarea lui KITT

Suntem destui cei care am crescut uitându-ne la faimosul serial Knight Rider cu David Hasselhoff. Și poate nu pentru farmecele sale de „macho“ al anilor 1980, dar mai mult pentru a ști la ce mașină să visăm atunci când o să creștem mari. Vremurile s-au schimbat și aproape tot ce părea SF în comportamentul bolidului KITT este astăzi realitate.
Mercedes-Benz F015 - Luxury in Motion

Gândul că vom avea mașini care „se conduc singure“ ne sperie mai mult sau mai puțin dar, indiferent de atitudinea noastră, conceptul devine realiate cu aceeași viteză cu care adoptăm, fără să simțim, ideea că mașinile viitorului vor funcționa cu baterii. Deja, majoritatea producătorilor oferă în producția de serie cel puțin un model cu propulsie integral electrică și mai mulți se mândresc deja cu versiuni hibrid pe care proprietarii le pot alimenta și direct de la priză – plug-in hybrids.

Începutul anului a reunit la CES (Consumers Electronics Show) la Las Vegas toată „priceperea electronică“ de care industria auto dă dovadă în prezent. Iar indiciile unui viitor al mașinilor autonome sunt evidente. Dacă ar exista un cadru legislativ care să împace pe toată lumea, Audi, BMW, Mercedes-Benz și nu numai ar avea în acest moment propuneri funcționale pentru clienții care își doresc să recunoască oficial că nu sunt atenți la drum când conduc. Interesant este că sistemul de orientare autonomă din timpul mersului se folosește în proporție de peste 80% de sisteme pe care modelele de serie le pun la dispoziția clienților încă de acum câțiva ani.

Computerul central suplinește contribuția șoferului primind informații de la sistemul de pilotaj care se raportează la viteza și direcția autovehiculului din față, de la sistemul care detectează prezența unui autovehicul în „unghiul mort“ (blind-eye assist) sau de la sistemul care semnalează abaterea de la banda de mers (lane assist). Peste toate se adaugă un ochi laser care cartografiază în timp real mediul înconjurător și înțelege exact pe unde trebuie să vireze și cu ce viteză, o rudă „mai deșteaptă“ a sistemului care astăzi parchează automat.

Când necunoscutele se suprapun și codițiile de drum devin neclare, se cere comutarea în sistem manual iar șoferul are aproximativ 10 secunde să preia controlul, exact atât cât s-a constatat că am avea nevoie să ne concentrăm dacă avertismentul mașinii ne suprinde în mijlocul unei conversații.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii