FacebookTwitterLinkedIn

Firmele de telecomunicații au comandat 9.672 de spoturi publicitare pe radio, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Numărul de clipuri a fost mai mare cu 14,2% față de cel din 2012.

Jucătorii din categoria „Comunicații” au fost mai interesați de radiouri decât de presa scrisă, asta dacă ne uităm la volumul brut (rate card) investit în cele două medii de promovare.

Cel mai mare investitor în publicitatea radio a fost Orange, cu 4.438 de spoturi, reprezentând 1.351.073 euro (rate card). Pe locul secund s-a plasat Vodafone, cu 3.195 clipuri în valoare de 1.018.617 euro (rate card).

În fapt, Orange și Vodafone sunt cei mai mare investitori de publicitate în radio. Suma spoturilor celor doi operatori reprezintă 79% din totalul difuzat pe radiouri din publicitatea provenită din categoria „Comunicații”.

Pe locurile următoare s-au situat Romtelecom (1.363 inserții și 511.400 euro – rate card) și Cosmote (419 inserții și 199.517 euro – rate card).

Alți doi fruntași ai acestei categorii au fost Samsung (192 inserții și 74.800 euro – rate card) și Evolio, companie IT&C, cu 65 de spoturi și 23.064 euro – rate card.

Rețeaua Kiss FM a atras cel mai mare volum de publicitate din partea telecom: 3.153 inserții, în valoare brută de 1.168.854 euro (rate card). Pe locul secund s-a situat Radio ZU, cu 2.134 spoturi și 806.376 euro (rate card). Alte radiouri care au beneficiat de publicitate telecom: Pro FM (2.049 inserții și 653.097 euro – rate card), Europa FM (1.334 inserții și 360.806 euro – rate card) și Radio 21 (755 spoturi și 102.560 euro – rate card).